ایلام؛

ضرورت توجه به رفع مشکلات مدارس

استاندار ایلام گفت: با توجه به پیشرفت علم در جهان و دامنه گسترش این علم به مدارس باید هر استان حداقل در یکی از پژوهشگاه های خود دارای یک آزمایشگاه نانو باشد.

ضرورت توجه به رفع مشکلات مدارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  محمدرضا مروارید در دوازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش و ششمین شورای پشتیبانی سواد آموزی این استان گفت : با توجه به الگوی علمی رایج در جهان نداشتن دستکم در هر استان یک واحد آزمایشگاه نانو نقص جدی تلقی می شود.

استاندار ایلام گفت :از هر طرح پیشنهادی در خصوص ایجاد پژوهش سرای نانو دراستان ایلام استقبال می کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تجهیزآزمایشگاه های مدارس گفت: هر استان نسبت به تامین 30 درصد اعتبار لازم جهت راه اندازی یا تکمیل این آزمایشگاه از محل اعتبارات خود برخوردار می شود که این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی سپس با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و لزوم ساماندهی محل هایی برای اسکان مهمانان، افزود: از آموزش و پرورش استان در راستای اسکان مسافرین و مهمانان نوروزی با هدف رفع کمبودها و مشکلات حمایت می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این نشست با اشاره به ریشه کن کردن بیسوادی در استان ایلام و انعقاد تفاهم نامه با این شورا گفت: تفاهم نامه ایی بین آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی برای ریشه کن کردن بیسوادی منعقد شده است.

علی بیرانوندی تاکید کرد: در قالب این تفاهم نامه برای باز ماندگان از تحصیل برنامه هایی با همکاری جدی مسئولان استان در بخش دولتی و غیر دولتی و افراد تحصیل کرده در نظر گرفته ایم.
 
به گفته وی، برای جذب این افراد بیسوادان به تحصیل در سال جاری حجم ابلاغی که در نظر گرفته شده بود بیش از 17 درصد جمعیت بیسواد است که نسبت به کشور رتبه اول را کسب کرده ایم.

بیرانوندی با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی افزود: اسکام مسافران از تاریخ 25 اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی سال 95 ادامه دارد و از همه نهادها و ارگان ها برای خدمت رسانی و اسکان مهمانان درخواست کمک داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به کمبود فضای های آموزشی در استان نیز اشاره کرد و امکانات استان را برای اسکان مسافران نوروزی اندک دانست و افزود: هم اکنون 14 خانه معلم و 122 واحد آموزشی با 766 کلاس درس با امکاناتی همچون فرش، یخچال، وسایل گرمایشی و تلویزیون آماده خدمت رسانی به مهمانان نوروزیشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه تاکنون مبلغ 60 میلیارد ریال برای حل مشکلات در اختیار این سازمان قرار گرفته است، گفت: 20 میلیارد آن را وزارتخانه پرداخت کرده است.

در این نشست از فرمانداران چرداول و مهران بخاطر کمک به رفع مشکلات آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.