درخت‌هایی که با نام سینماگران از دست رفته کاشته شد

مراسم درخت‌کاری در خانه سینما شماره‌ی 2 با حضور برخی از سینماگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم روز درختکاری در خانه سینما شماره 2 با حضور برخی هنرمندان و سینماگران برگزار شد.
 
در ابتدا رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما گفت: از سازمان زیباسازی، بنیاد فارابی و خانه سینما که این مراسم را راه‌اندازی کردند و فیلم‌سازانی که در انجام چنین کارهای خیری همیشه فعال هستند، تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: بی‌توجهی و بی‌مهری ما باعث شده که زمین تنش تب‌آلود شود و باید از این بابت معذرت خواهی کنیم و قول دهیم که او را از این بی‌مهری بیرون آوریم. باید به زمین بگوییم که گرم نشو ماهی‌ها، درخت‌ها و... گناهی ندارند آن‌ها نمی‌دانند ما انسان‌ها چه بلایی‌ سر تو آورده‌ایم.
 
وی ادامه داد: این تغییرات در طبیعت روز به روز صورت می‌گیرد و ما به آن بی‌توجهیم. بیایید به هم قول دهیم که زمین را از وضعیت اسفناک نجات دهیم. فکر می‌کنم گروه‌های مرجعی مانند سینما می‌تواند در ایجاد نهضت‌های ملی در خصوص دفاع از محیط زیست و آن چیزی که فرزندان ما به آن نیاز دارند، کمک شایانی کنند.
 
سید محمود صلاحی مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهر تهران بیان کرد: درخت در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد اگر در ایام حج به درخت آسیب بزنید باید دیه آن را بپردازید.
 
وی افزود: خوشبختانه فضای سبز در تهران نسبت به قبل از انقلاب وضعیت بهتری دارد و پیشرفت فراوانی کرده است. فرهنگ صحیح نگهداری و توسعه درخت و فضای سبز را می‌توان به وسیله هنرمندان بیشتر اشاعه داد. خوشحالم که سال 94 سازمان زیباسازی از درآمدهایی که از تابلوهای سطح شهر داشت، دست کشید.
 
وی افزود: در  سال 94 نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر که هنرمندان و اقشار مختلف جامعه از آن راضی بودند، راه افتاد. الان نیز موضوع بهداشت در بطن شهر گسترده شده است. همچنین مجددا در سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و در زمینه درخت‌کاری اقدامات زیادی صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: موضوع فضای سبز در محیط زیست تسویه و استفاده از آب از دیگر اقداماتی است که باید همیشه در جامعه صورت بگیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است. امیدوارم فرهنگ‌سازی صحیح، حفظ منابع طبیعی در زندگی مردم جاری و ساری شود.
 
عیسی علیزاده مدیریت زیباسازی شهر تهران عنوان کرد: در سازمان زیباسازی نباید فضای شهر را فضای تبلیغات تجاری کنیم اگر رضایت و مساعدت اهالی فرهنگ و هنر با ما باشد در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز موفق‌تر خواهیم بود.
 
در ادامه احمد مسجدجامعی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های تهران این است که از قدیم به آن کنارستان می‌گفتند چون با درخت نزدیکی فراوانی داشته است محله‌های نارمک، ونک، وردآباد، هفت کنار، پاچنار نمونه بارز آن است.
 
وی افزود: نوروز که جشن ملی ایرانیان است به دلیل طراوات و سرسبزی است که در این فصل در این سوی عالم اتفاق می‌افتد. من این موقعیت را مغتنم می‌شمارم و از  همکارانم در سازمان زیباسازی تشکر می‌کنم.
 
در پایان مراسم درخت‌هایی با نام سیف الله داد و علی حاتمی کاشته شد. همچنین مجید مظفری نیز به یاد علی نصیریان یک نهال کاشت و عنوان کرد که نباید فقط برای هنرمندان از دست رفته چنین یادگاری بماند و باید یاد هنرمندان زنده هم تا زمانی که هستند، گرامی داشته شود. در این مراسم هنرمندانی چون فرهاد توحیدی، رویا تیموریان، محسن قاضی‌مرادی، آتیلا پسیانی، مهوش وقاری، رضا مقصودی، فاطمه گودرزی، علیرضا تابش، بهرام رادان، نرگس آبیار، سید رضا میرکریمی، مهتاب کرامتی، مجید مظفری، بهروز افخمی، فلور نظری، مرجانه گلچین، مسعود رایگان، و... حضور داشتند.
 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.