شیراز؛

فارس میزبان نخستین سمینار ملی بیوتراپی و ترمیم زخم

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از امروز، میزبان نخستین سمینار ملی بیوتراپی و ترمیم زخم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس نخستین سمینار ملی بیوتراپی و ترمیم زخم در شیراز گفت: به استناد بسیاری از صاحبنظران، با روش بیوتراپی، بسیاری از بیماری ها درمان می شود.
دکتر غلامرضا حاتم افزود: روش های دیرینه ای، مانند لارو درمانی، زالو درمانی، استفاده از زنبور عسل، استفاده از ماهی های خاص، کاربردهای وسیعی از سوی حکیمان قدیمی داشته و امروزه این روش ها، ثابت شده است.
او با تاکید بر روش های قدیمی ادامه داد: امروزه استفاده از سلول های بنیادی در درمان، به این روش ها، اضافه شده است.
دکتر حاتم ساماندهی این حیطه را زیر نظر یک مرکز تحقیقاتی، در توسعه خدمات آن موثر برشمرد.
رییس سمینار ملی بیوتراپی و ترمیم زخم، تاکید کرد: اگر این روش ها، تحت نظارت مراکز تحقیقاتی نباشد، امکان دارد افراد غیر علمی به این عرصه وارد شوند.
او با تاکید بر هدف سمینار که شناسایی تمام افراد فعال در زمینه بیوتراپی است افزود: با ایجاد یک انجمن از فعالان بیوتراپی در کشور و نظارت مراکز تحقیقاتی، تمام محققان و دانشمندان، روش های مدرن تحقیقاتی را برای مردم به کار می گیرند.
دکتر حاتم ادامه داد: امیدواریم شاهد استفاده این رشته بسیار مهم، برای کاهش آلام مردم در درمان دردهایی، مانند زخم های دیابتی باشیم.
رییس سمینار ملی بیوتراپی و ترمیم زخم، اضافه کرد: به زودی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ایجاد دبیرخانه انجمن رشته بیوتراپی و ترمیم زخم؛ از تمام محققان و صاحبنظران در این عرصه، استفاده می شود.
او لاروتراپی، زالوتراپی، استفاده از ماهی های خاص و زنبور عسل و سلول های بنیادی را از محورهای این سمینار عنوان کرد.
دبیر علمی نخستین سمینار ملی بیوتراپی و ترمیم زخم در شیراز گفت: بیوتراپی به معنای استفاده از طبیعت و حشرات برای درمان زخم های مزمن است.
دکتر علی اکبر محمدی افزود: در این سمینار، افرادی که در زمینه بیوتراپی، تبحر دارند، تجربه های خود را به مشارکت گذاشته و برای پیشگیری از خوددرمانی و درمان های غیر علمی، برنامه ریزی می کنند.
او اضافه کرد: استادانی در زمینه زخم، عروق، جراحی پلاستیک، رشته بهداشت و افرادی که از حشرات، برای درمان زخم، استفاده می کنند، در این سمینار حضور دارند.
دبیر علمی نخستین سمینار بیوتراپی و ترمیم زخم، گفت: سالانه 100 هزار پای دیابتی در کشور، قطع می شود.
 دکتر عباس میراب زاده افزود: به علت زخم های ناشی از تصادفات اتومبیل، آبسه های خطرناک پوستی، زخم های روماتیسمی، سوختگی، سرطانی و عفونت استخوان، مقاومت میکروب ها به آنتی بیوتیک ها و ضعف سیستم ایمنی، کمی خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت ها؛ بسیاری از زخم های ساده هم، تبدیل به زخم های مزمن و باعث قطع عضو و مرگ بیمار، می شود.
او ادامه داد: لاروها در مورد زخم، حرارت را بالا می برند و باعث افزایش خون رسانی به موضع زخم می شوند و با آنزیمی که دارند، تمام قسمت های عفونی زخم را می مکند.
دبیر علمی این سمینار، اضافه کرد: تمام قارچ ها، ویروس ها، باکتری ها، در سیستم گوارش لاروهای درمان گر هضم می شوند، به طوری که لارو در یک محیط کاملا عفونی تغذیه می کند.
دکتر میراب زاده با بیان اینکه لارو درمانی، از 36 سال قبل آغاز شده است گفت: تاکنون بیش از 9 هزار مقاله در این زمینه چاپ شده و تاکنون، 9 کنفرانس بین المللی، در دنیا برگزار شده است.
او افزود: این روش از سوی وزرات بهداشت و سازمان غذا و داروی برخی کشورها به تایید رسیده است.
دبیر علمی نخستین سمینار بیوتراپی و ترمیم زخم ادامه داد: در حال حاضر، 30 کشور در دنیا، لارودرمانی انجام می دهند و  ایران از سال 1383، بیست و یکمین کشوری است که این روش را آغاز کرده است.
دبیر اجرایی نخستین سمینار ملی بیو تراپی و ترمیم زخم هم گفت: نخستین سمینار بیوتراپی و زخم، با محور لارودرمانی در کشور برگزار می شود.
دکتر محمدرضا هاشم پور بیان کرد: این حرکت در مسیر نیاز همه اقشار مردم و اطلاع رسانی در خصوص درمان زخم بستر، موارد تصادفی، دیابتی، سوختگی و آسیب های عروقی است.
او ادامه داد: در این سمینار 39 مقاله به صورت سخنرانی و پانل های مختلفی شامل بیوتراپی، پیوند بیولوژی و پزشکی، زنبوردرمانی، زالودرمانی، موارد استفاده ماگوت در دنیای پزشکی، کلینیکال ماگوت تراپی، نیازسنجی های بالینی، وکیون تراپی، اوزون تراپی، پانسمان های نوین و پیشرفته، گرافت آمینیون و سلول درمانی، عسل درمانی، دبریدمان جراحی، ورساچت و لیزر درمانی ارائه می شود.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: فارس ، میزبان ، سمینار ، زخم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار