آخرین سال برگزاری نمایشگاه بهاره/چنین نمایشگاهی توجیه پذیر نیست

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: نمایشگاه بهاره تهران از دیروز (14 اسفند) شروع شده و تا 24 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

عبدالهی*********** برگزاری نمایشگاه بهاره در تهران به مدت 10 روزبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عوض‌پور دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: طبق کارشناسی‌های انجام شده وضعیت مناسبی در بازار وجود دارد و امسال در بحث عرضه و تقاضا متمایز از سال‌های گذشته هستیم و انتقادی به نمایشگاه‎‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق تشخیص کمیته‌های یک نفره در مناطقی که نیاز به اجرای نمایشگاه بود این امر صورت گرفت و تاکنون 10 نمایشگاه اعلام شده است.

عوض‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم امسال آخرین سال برگزاری نمایشگاه‌ها به این شیوه باشد، گفت: ما معتقدیم که ظرفیت قانونی را در نظام صنفی داریم و بحث فروش فوق‌العاده حراج‌های فصلی، توانمندی‌های فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی وجود دارد که می‌تواند در ایام پرمصرف و پرتقاضا این کالاها را عرضه کرده و در زمان‌های خاص که نیاز به عرضه زیاد وجود دارد می‌توانیم از این ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تصریح کرد: با این شرایط نظارت راحت‌تر و بیشتر انجام خواهد شد و شهروندان کمتر متضرر می‌شوند زیرا مشکلات ایاب و ذهاب و پارک خودرو که در سنوات گذشته وجود داشت دیگر رخ نخواهد داد.

عوض‌پور اظهار داشت: امسال تأکید بر این است که نظارت‌های بیشتری صورت بگیرد و کالاهای عرضه شده به مصرف‌کنندگان با کیفیت، تولید داخل و با قیمت مناسب باشند.

وی در خصوص گفته فاضلی رئیس اتاق اصناف مبنی بر اینکه در 12 سال گذشته نمایشگاه‌های بهاره موفق عمل کرده‌اند اما توجیه‌پذیر نبوده‌اند، گفت: اعتقاد اتاق اصناف این است که نمایشگاه‌ها باید در چهارچوب شرح وظایف و اهدافی که دنبال می‌کنند باشد و به این صورت نباشد که در یک مقطع زمانی کالایی عرضه شود که هیچ اثر و نفعی در اقتصاد کشور نداشته باشد.

دبیر کل اتاق اصناف ایران ادامه داد: طی سال‌های گذشته در عرضه تولیدات محدودیت‌هایی وجود داشت که در دو سال گذشته مخصوصا امسال به خاطر ثبات اقتصادی تولیدات خوبی وجود داشت و طبق آمار و ارقام امسال با وفور کالا مواجه هستیم و هیچگونه کمبود کالایی در رابطه با کالاهای پرمصرف ایام سال وجود ندارد.

عوض‌پور با بیان اینکه نمایشگاه تهران از دیروز (جمعه) شروع شد و به مدت 10 روز ادامه دارد، گفت: زمان برگزاری سایر استان‌ها بر اساس تصمیمات استانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار