مستند «باغ‌های گمشده» رونمایی شد

مراسم رونمایی از مستند «باغ‌های گمشده» به کارگردانی هادی آفریده همزمان با روز درختکاری با حضور مدیران شبکه مستند، نمایندگان شورای شهر و برخی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم رونمایی از مستند «باغ‌های گمشده» به کارگردانی هادی آفریده تولید جدید شبکه مستند سیما، شنبه 15 اسفند ساعت 9:30 همزمان با روز درختکاری با حضور مدیران شبکه مستند، نمایندگان شورای شهر و برخی از هنرمندان در موزه سینما برگزار شد.  
 
امیر تاجیک مدیر شبكه مستند در ابتدا گفت: ایده‌ی اولیه‌ی این مستند در جلسه‌ی ١٧اسفند سال گذشته رهبر انقلاب با مسولان نظامی، فرهنگی و محیط زیستی شكل گرفت.  در آن جلسه دغدغه تخریب محیط زیست به صراحت بیان شد و دو شهر تهران و مشهد درباره این موضوع مورد مثال بود به همین جهت تصمیم گرفتیم دو مستند با موضوع اطلاع رسانی و هشدار دهی نسبت به این دو شهر اتفاق می‌افتد، تولید كنیم.  
 
تاجیک اظهار داشت: امروز پس از گذشت یكسال اولین مستند درباره شهر تهران با نام «باغ‌های گمشده» را رونمایی می‌كنیم. دومین مستند هم در خصوص شهر مشهد توسط رمضان زاده در حال تولید است.  
 
مدیر شبكه مستند ادامه داد: فیلم‌ها و تصاویر خوبی در این مستند استفاده شده تحقیق و پژوهش را نمود تبلورش را در این اثر مشاهد می‌كنیم و از این لحاظ یک فیلم قوی است و می‌تواند به عنوان منبع و مرجع برای پژوهشگران باشد.  
 
هادی آفریده كارگردان مستند «باغ‌های گمشده» در ادامه نشست گفت: «باغ‌های گمشده» اولین فیلمی بود كه دغدغه‌ی پرداخت مالی برای آن نداشتیم و مدیر شبكه مستند دست ما را برای ساخت این اثر تو پوست گردو نذاشت.

وی در انتها خاطرنشان كرد: فيلم‌های مستند قرار نيست مدح كسی را بگويد اين آثار با نقدهايی كه به مردم، جامعه و رفتارهای فرهنگی ما می‌كنند قراره تاثيرات فرهنگی داشته باشد و جامعه را به آگاهی برساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.