کرمان؛

نگرانی از عرضه شیر خام با موارد غیر بهداشتی در کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در دومین کمیته ارتقاء کیفیت شیرخام استان ، از روند عرضه شیرخام بصورت فعلی و دربرخی مراکز عرضه ابراز نگرانی کرد .


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر رشیدی در این جلسه فراهم کردن حداقل شرایط بهداشتی و جلوگیری از آلودگیهای ثانویه در این مراکز را از اهم وظایف کمیته دانست و بر لزوم همکاری مشترک صنف لبنیات به منظور سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان و برخورد قاطع تیم بازرسی با مراکز غیر بهداشتی تاکید کرد.

در ادامه جلسه جانشین رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی ضمن تبیین اهداف کمیته راهبردی ارتقا کیفیت بهداشتی به بررسی نتایج آزمایشات طرح پایش شیر خام و مشکلات و ایرادات دیده شده در بازرسی مشترک مراکز عرضه شیر شهر کرمان پرداخت .

دکتر مینا قاضی زاده با اشاره به ضرورت تامین امکانات بهداشتی و مشخص بودن دامداریهای تامین کننده شیر، خواستار عدم عرضه شیرهای غیر متعارف شد.

سپس دکتر نخعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز ضمن تشکر از برگزاری جلسه و اقدامات موثر دامپزشکی در بهداشت فراورده های خام دامی و اشاره به کاهش سرانه مصرف شیر، ساماندهی وضعیت موجود و افزایش نظارت های لازم به علت تعدد این مراکز و برخورد با عرضه کنندگان غیر بهداشتی شیر را بدلیل حفظ سلامت مصرف کنندگان خواستار شد .

در پایان جلسه مقرر گردید صنف لبنیات و سوپر مارکت لیست و مشخصات واحدهای پروانه دار را جهت برنامه ریزی تیم بازرسی مشترک و برخورد قاطع با موارد غیر بهداشتی به اداره کل دامپزشکی اعلام و اقدامات قانونی لازم از سوی صنف نسبت به برخورد با واحدهای فاقد پروانه و دارای تداخل صنفی نیز صورت گیرد وهمچنین تیم مشترک دامپزشکی و علوم پزشکی از تمام مراکز بازدید و با تخلفات برخورد نماید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نگرانی ، عرضه ، شیر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار