کرمان؛

حضور مردم کرمان در انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بود

استاندار کرمان مشارکت 63 درصدی مردم کرمان در انتخابات را ستود و گفت: متوسط حضور مردم استان کرمان در انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری، علیرضا رزم حسینی در همایش روز بزرگداشت مهندس ،به حضور حماسی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت :مردم به عنوان برندگان اصلی انتخابات ، به توسعه، پیشرفت و تعامل سازنده با دنیا رای داده اند

وی افزود:مردم هوشمندانه در عرصه انتخابات حضور یافته و یک حماسه سیاسی دیگر را در کشور رقم زدند.

وی تاکید کرد: بعداز توفیقات دولت تدبیر و امید در حوزه مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای، حضور گسترده مردم در انتخابات افتخار خوبی برای این دولت به شمار می رود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ملت ایران همواره انتخاب های خوبی را انجام می دهد، گفت: بی شک دولت یازدهم نیز با مجلس جدید و نمایندگان خوبی که توسط مردم انتخاب شده اند، حرکت توسعه را تداوم می بخشد.

وی مشارکت 63 درصدی مردم کرمان در انتخابات را ستود و گفت: متوسط حضور مردم استان کرمان در انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه سالم ترین انتخابات را در این دوره شاهد بوده ایم، گفت: پس از حماسه آفرینی مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، حرکت توسعه استان کرمان سرعت بهتری خواهد یافت.

استاندار کرمان تاکید کرد: فعالان سیاسی نجابت به خرج داده و به منشور اخلاق انتخاباتی پایبند بودند.

وی عنوان کرد: در شرایطی انتخابات در کشور با امنیت کامل برگزار شد که منطقه در ناامنی مزمن به سر می برد و نمونه این ناامنی را می توان در افغانستان پاکستان، مصر و تونس دید.

وی با بیان اینکه یک راس مثلث توسعه اقتصادی به نقش نمایندگان تاکید دارد، گفت: مثلث توسعه اقتصادی،جناح سیاسی، باند بازی و گروه های سیاسی را نمی شناسد و براساس آن همه ارکان حکومت باید برای توسعه حضور فعال داشته باشند.

استاندار کرمان در ادامه به چالش های جدی در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: همه ما در بروز این چالش ها مقصر هستیم.

وی افزود: مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی یکی از چالش های اصلی در بخش کشاورزی به شمار می رود.

رزم حسینی با طرح این سوال که چرا باید 40 درصد هدررفت آب را در بخش کشاورزی داشته باشیم، اظهار کرد: چرا باید 30 درصد محصول کشاورزی ما به دلیل عدم رعایت جنبه های نگهداری و انبارداری از بین رود؛ در حالی که برای تولید این محصولات از آب گران استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت:31.8 درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است و این در حالی است که این میزان در کشور 18 درصد می باشد.

استاندار کرمان یادآور شد: در استان در حد بضاعت و اختیارات موجود، طرح همیاران آب به منظور نجات بخش کشاورزی اجرایی شد که در این طرح همه اقدامات زمینه ساز افزایش راندمان آب در بخش کشاورزی به مرحله اجرا در آمد.

وی به وجود 15 هزار چاه غیر مجاز در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در دوسال اخیر یک هزار و 150 چاه کشاورزی در استان کرمان مسدود شده است.

رزم حسینی به نصب سه هزار و 200 کنتور هوشمند برای چاه های مجاز کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: میزان اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در استان کرمان طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی 90 هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری 38 هزار هکتار از مزارع استان کرمان در قالب طرح همیاران آب به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

وی تاکید کرد: طرح همیاران آب تمامی ارکان حکومت را برای استفاده بهینه از منابع آبی به صحنه می آورد.

رزم حسینی اظهار کرد: با خاموشی چاه ها در سال گذشته 350 میلیون متر مکعب آب در سفره های آب زیر زمینی پس انداز شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم در این دولت بتوانیم گام هایی رادر جهت توسعه اقتصادی استان و کشور برداریم.

وی یادآور شد: 13 سال اقتصاد ایران تحت فشار تحریم های اقتصادی بوده است که این امر موجب عدم بهره مندی از تجهیزات و دانش روز در بخش کشاورزی شده است که باید جبران شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: انتخابات ، کشور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.