حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رد صلاحیت‌ها شرایطی را برای مظلوم نمایی اصلاح‌طلبان بوجود آورد

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رد صلاحیت‌ها شرایطی را بوجود آورد که اصلاح‌طلبان به نفع خودشان مظلوم نمایی کنند.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص علت پیروزی لیست اصلاح طلبان در تهران اظهار داشت: از ابتدای انقلاب با روی کار آمدن هر رئیس جمهوری، مجلسی که تشکیل می‌شد، به نوعی همراه و همسو با رئیس جمهور و دولت بود.

وی در ادامه افزود: در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجلس چهارم، مجلس ششم با دولت دوم خرداد و مجلس هشتم با دولت احمدی نژاد همسو بوده‌اند براین اساس انتظار می‌رفت مجلس دهم نیز با دولت از نظر سیاسی همراهی داشته باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه نمایندگان منتخب تهران با دولت همراهی دارند، ادامه داد: آمار نشان می‌دهد اصولگرایان در سراسر کشور اکثریت راه دارند شاید لیست اصلاح طلبان در تهران به این دلیل رأی آورد که مردم معتقدند همراهی دولت و مجلس در یک مسیر مشخص مشکلات معیشتی را حل می‌کند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: تبلیغات به گونه‌ای انجام شد که موضع‌گیری اصولگرایان در برابر دولت را نشان می‌داد در واقع این‌ موضوع ادعای نادرستی است البته اصولگرایان رأی مردم را تمکین کردند.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت‌ها شرایطی را بوجود آورد که اصلاح‌طلبان به نفع خودشان مظلوم نمایی کنند، گفت: قالب لیست اصلاح طلبان ناشناخته هستند و سابقه مدیریتی و اجرایی روشنی ندارند و این موضوع نشان می‌دهد که مردم به فرد رأی نداده‌اند بلکه به لیست رأی دادند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تأثیر رسانه‌ها و فضای مجازی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم چراکه اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان در این زمینه برتری داشتند و همچنین تعداد خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌هایی که در اختیار اصلاح طلبان است می‌تواند در اذهان عمومی تأثیرگذار باشد.

حسینی در ادامه افزود: رسانه‌های خارجی نسبت به اصلاح طلبان فضاسازی خودشان را داشتند و در مقابل جریان اصولگرایی در تهران ضعف‌هایی را داشت، که می‌توانست بیش از این فعال باشد.

وی تاکید کرد: اصولگرایان علیرغم اینکه لیست واحدی را مشخص کردند اما چهره‌های شاخص اصولگرایی حمایت جدی نداشتند، همچنین در مورد چینش افراد نیز نقدهایی وجود داشت شاید همین باعث شد بطور چشمگیری در صحنه حضور نداشته باشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه در کل کشور نتیجه به نفع اصولگرایان است اما تذکری برای دولت است که بیش از گذشته نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارد و امیدورایم با همکاری این دو حوزه شاهد اقدامات جدی‌تری در سراسر کشور باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار