روزهای خوش پسابرجام در انتظار خراسان رضوی؛

از میزبانی هیات بازرگانی لهستان تا میهمانی اقتصادی در کابل

مسئولان خراسان رضوی با هدف توسعه اقتصادی استان هفته آينده میزبان هیات 75 نفره بازرگانی لهستان خواهند بود و در آینده نزدیک نیز در نمایشگاه ظرفیتهای اقتصادی در کابل شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از سفر هیئت بازرگانی 75 نفره لهستانی با مدیریت معاون وزیر توسعه آن کشور به استان در هفته آینده خبر داد و گفت: زمینه مذاکره با آنها در قالب هشت کارگروه تخصصی و با هدف حمایت از تولید داخلی فراهم شده است.

علیرضا رشیدیان همچنین به بررسی نتایج سفرهای اخیر هیئت های دولتی و بازرگانی کشورهای مختلف به مشهد پرداخت و افزود: سفر استاندار بصره با توجه به زمینه های صنعتی موجود در آن استان شرایط لازم را برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در عراق در اردیبهشت ماه و توسعه تعاملات اقتصادی فراهم کرده است.

وی به برگزاری نمایشگاه ظرفیت های اقتصادی استان در کابل، دیدار با سفیر هندوستان و حضور هیئت های اقتصادی لاهور در آینده نزدیک اشاره و تاکید کرد: فضا برای بهبود شرایط اقتصادی استان و توسعه تعاملات با هدف صادرات در شرایط پسابرجام فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات منظم بین بخش کشاورزی، شرکت های تامین و توزیع آب و صنعت استان گفت: این جلسات باید با هدف بررسی راهکارهای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت به ویژه در منطقه سنگان خواف از طریق کاهش مصرف آب کشاورزی با بهره گیری از روش های نوین آبیاری برگزار شود و می تواند زمینه لازم برای جذب تسهیلات صنعت و معدن برای ایجاد فرصت های اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم کند.

رشیدیان همچنین با بیان اینکه استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان شمالی و جنوبی به دلیل وجود شرایط جغرافیایی و اقلیمی مشترک از امکان توسعه روابط در قالب اتاق های بازرگانی برخوردار هستند، افزود: مذاکراتی برای پیوستن استان های گلستان و هرمزگان به منطقه پنج صورت گرفته که در صورت توافق زمینه توسعه تعاملات اقتصادی صادرات محور با کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.