اصفهان؛

رسیدگی به عمران 98 درصد از روستاهای استان اصفهان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از تهیه و اجرای طرح هادی ، در 98 درصد روستا های شهرستان اصفهان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین خانی به تهیه واجرای طرح هادی در روستا های استان اشاره کرد و گفت :1831 روستا در اصفهان دارای کد آبادی بوده و 883 روستای بالای 20 خانوار قابلیت تهیه طرح هادی را دارند .

وی ادامه داد : اکنون 871 روستای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی مصوب بوده و 12 روستای بالای 20 خانوار نیز فاقد طرح هادی می باشند که در 239 روستای اصفهان تا کنون این طرح بازنگری شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود : در سال جاری تهیه و بازنگری طرح هادی برای 141 روستا در حال انجام بوده و 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان اصفهان از این طرح برخوردارند که میانگین کشوری آن نیز 98 درصد است .

وی از اجرا ودر دست ساخت بودن طرح هادی در 605 روستا ی بالای 20 خانوار در استان خبر داد و افزود : در سال جاری در 276 روستا این طرح در دست اجرا بوده که اعتبار مصوب آن 27 میلیارد ریال است که تاکنون 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی نفت و گاز تخصیص یافته است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان همچنین از اجرای طرح بافت باارزش نیز در چند روستا از توابع شهرستان کاشان خبر داد و افزود : طرح هادی بافت با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که این طرح تهیه شده ارزش و هدف گردشگری روستاهای خفر از توابع شهرستان سمیرم و گرمه خورو بیابانک را بالا می برد.

خانی ادامه داد: در سال جاری 25 هزار و 97 فقره خدمات فنی ، صدور پروانه ساختمانی روستایی و 4 هزار و 740 فقره خدمات فنی که این تسهیلات در روستا ها توزیع شده است که در سال گذشته 6 هزار و 200 فقره سهمیه تسهیلات روستایی به استان اختصاص داده شده است.

وی در ادامه گفت : 4 هزار و 870 فقره از طریق بانک های عامل ابلاغ و 3 هزار و 294 فقره مورد انعقاد قرار داده شد و هزار و 985 متقاضی پایان کار خود را دریافت کردند .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان درپایان افزود : اگر قرار است روستا ها به عنوان مرکز و محل در آمد شهر ها و مراکز تولید ی قرار گیرد باید به امور عمرانی آن رسیدگی شود .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.