تیم‌های ایرانی باز هم می‌توانند در آسیا یکه‌تازی کنند؟

هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز و فردا برگزار می‌شود و سه نماینده ایران مجددا برابر رقبای هفته قبل خود به میدان خواهند رفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز و فردا برگزار می‌شود و سه نماینده ایران مجددا برابر رقبای هفته قبل خود به میدان خواهند رفت. با توجه به مشکلات تیم‌های ایرانی و عربستانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیمی برای حل این مشکل اتخاذ نکرده و با توجه به درخواست عربستانی‌ها برای برگزاری دیدارهای تیم‌هایشان با رقبای ایرانی در زمین بی‌طرف، AFC تصمیم گرفت تا زمان اعلام تصمیم نهایی که روز 25 اسفند خواهد بود این دیدارهای به تعویق بیفتد. در این شرایط برنامه مسابقات سه گروه ابتدایی تغییر کرد و به همین دلیل نمایندگان ایران دیدارهای برگشت خود برابر تیم‌هایی که در هفته نخست با آنها مصاف داده‌اند را خیلی زود و در هفته دوم برگزار می‌کنند.
 
النصر امارات – سپاهان ایران
در دیدار رفت دو تیم و برخلاف پیش‌بینی‌ها خیلی زود تکلیف تیم پیروز مشخص شد و سپاهانی‌ها در خانه به راحتی از سد حریف اماراتی خود گذشتند. شاگردان استیماچ 2 گل زدند و فرصت‌های متعدد گلزنی را هم از سدت دادند تا 3 امتیاز این دیدار مهم به حسابشان واریز شود. با توجه به شرایط تیم اصفهانی در لیگ، این پیروزی می‌تواند در بهتر شدن روحیه و اوج‌گیری مجدد آنها تاثیر زیادی داشته باشد. النصر اگر چه در خانه خود می‌تواند برای شاگردان استیماچ دردسرساز باشد اما اگر زردپوشان همانند دیدار رفت بازی کنند کسب 3 امتیاز دور از دسترس نیست. تساوی دو تیم دیگر این گروه در دیدار نخست، سپاهان را در صدر جدول قرار داده است.
 
ذوب‌آهن ایران – لخویای قطر
شاگردان یحیی گل‌محمدی در دوحه دست به کار بزرگی زدند و با تک گل مهدی رجب‌زاده میزبان را شکست دادند. این سه امتیاز می‌تواند در تعیین سرنوشت تیم صعودکننده از این گروه تاثیرگذار باشد و اگر ذوبی‌ها این روند را ادامه دهند می‌توانند یکی از تیم‌های حاضر در مرحله بعد باشند. اگر چه سرمربی لخویا معتقد است که ذوب‌آهن در دوحه از تنها موقعیت خود به خوبی استفاده کرده اما شاگردان یحیی با ارائه یک بازی منطقی توانستند 3 امتیاز حساس را از این مسابقه کسب کنند و در دیدار امروز در اصفهان کار راحت‌تری خواهند داشت. دو تیم النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان نیز که در مسابقه رفت به تساوی رسیده‌اند، امروز در تاشکند دیدار برگشت خود را برگزار می‌کنند.
 
الجزیره امارات – تراکتورسازی ایران
در تنها دیدار روز چهارشنبه نمایندگان ایران، امیر قلعه‌نویی و شاگردانش پس از برد درخشان دیدار رفت راهی امارات می‌شوند. برد 4 گله در دیدار رفت بهترین نتیجه تیم‌های ایرانی در هفته نخست بود و تراکتورسازی را که در لیگ داخلی نمایش چندان خوبی نداشته به موفقیت در بازی‌های آسیایی امیدوارتر کرد و چهره‌ای دیگر از سرخپوشان به نمایش گذاشت. قلعه‌نویی که تیم‌هایش معمولا در لیگ قهرمانان نتایج چندان خوبی نمی‌گرفتند این بار دست به کار بزرگی زد و حریف اماراتی را با 4 گل بدرقه کرد. حالا در امارات کار برای تراکتورسازان سخت‌تر از تبریز خواهد بود اما این تیم نشان داد که می‌تواند در زمین حریف هم به کسب 3 امتیاز امیدوار باشد راه صعود خود را هموارتر کند.
الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان دو تیم دیگر این گروه هستند که در مسابقه رفت به تساوی 2 – 2 رسیده بودند.
 
 
منبع:نسیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار