ولایتی در همایش جمهوری اسلامی ایران:

آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است.

آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تضعیف دولت بشار استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در همایش جمهوری اسلامی ایران؛ فرصت ها و تهدید های فرهنگی افراط گرایی که در محل برگزاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی در دنیا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با نفوذی که در منطقه دارد کشور های غربی و به خصوص آمریکا سعی در مقابله با این نفوذ را دارند.

وی افزود: مقابله نظامی با اهداف انقلاب اسلامی یکی از اقدامات غربی‌ها است و پس از آن اقدامات ضد فرهنگی در جهت مقابله با  جمهوری اسلامی از روش های کشورهای استکباری است.

ولایتی با اشاره به تشکیل گروهک‌های افراط گرایانه در منطقه توسط آمریکا گفت: به  گفته کلینتون داعش را خود کشور امریکا به وجود آورده و این گروهک ها به مناطقی حمله کرده اند که از مکان های مهم شکل گیری تمدن اسلامی در گذشته بوده است و بدترین گروه ها به لحاظ تفکر در منطقه تشکیل داده اند و درحال حاضر میبینیم که در کشورهای عراق و سوریه و دیگر کشورها این گروه های تروریستی در حال تخریب چهره اسلام هستند.

وی افزود: هرچه آثار تمدن اسلامی از گذشته بوده توسط افراطیون یعنی همان صعودی ها در کشور یمن در حال از بین رفتن است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات ضد فرهنگی گروهک های تروریستی اظهار داشت: گروهک های تروریستی و افراطیون برای مقابله با موج بیداری اسلامی که جنس آن فرهنگی است اقدامات ضد فرهنگی انجام می‌دهند تا چهره مشوشی از اسلام به دنیا نشان دهند و در این راستا رسانه های غربی با اجرای سناریوهای رسانه ای سعی می‌کنند تا چهره اسلام را به گونه ای دیگر نشان دهند.

ولایتی با اشاره به ارسال دو نامه از سوی مقام معظم رهبری به جوانان غربی تصریح کرد: انتشار این دو نامه در راستای تبیین نگاه یک رهبر امت اسلامی بود تا چهره واقعی اسلام را به جوانان غربی نشان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم عراق و سوریه در این چند سال  گذشته با تمام توان در مقابل افراطیون مقابله کردند و اکنون آمریکا و سازمان ملل قطع نامه ای را تصویب می‌کنند که حکومت سوریه باید برکنار شود که این یک اقدام بی سابقه در سازمان ملل است که قطعا تصمیم‌گیری در خارج از مرزهای سوریه و بدون مشارکت مردم سوریه مورد قبول جمهوری اسلامی نیست.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: در جهت مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین افراطیون علاوه بر اقدامات نظامی و سیاسی که جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد داد و مبارزه فرهنگی انجام خواهد، مبارزه فرهنگی در مقابل اقدامات ضد فرهنگی غربی‌ها و افراطیون یک اقدام ضروری است.

وی در ادامه گفت: گروهک‌های تروریستی و افراطیون چهره غلطی از اسلام را به دنیا نشان میدهند و در افغانستان با تاسیس القاعده در منطقه عراق و شام با تاسیس داعش سعی کردند تا چهره افراطی را از اسلام به کشورهای غربی نشان دهند.

ولایتی با اشاره به موضوع آتش بس در سوریه  اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تغییر حکومت سوریه هستند و آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است که در تاریخ بین‌الملل تصویب چنین قطعنامه‌ای سابقه ندارد.


گفتنی است در این مراسم ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیران و کارشناسان این سازمان حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، سیاسی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار