آژانس انرژی اتمی با الجزایر همکاری می کند

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به الجزایر پیشنهاد همکاری هسته ای داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیانیه وزارت خارجه الجزایر؛ یوکیا آمانو و خبری درباره امکان همکاری الجزایر و آژانس در عرصه های استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بحث و گفتگو کردند و مدیر کل آژانس از آمادگی برای کمک به الجزایر در این زمینه خبر داد.

این بیانیه افزوده است: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای از وزیر انرژی الجزایر برای مشارکت در کنفرانس بین المللی وزرای انرژی کشورهای عضو آژانس دعوت کرد کنفرانسی که قرار است در ماه دسامبر 2016 در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

این دیدار و پیشنهاد همکاری با الجزایر در حالی از سوی آمانو مطرح می شود که عبدالعزیر بوتفلیقه رییس جمهور این کشور در دیدار با وزیرخارجه روسیه بر ضرورت مبارزه با داعش با همکاری روس ها تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا از مسکو، لاوروف روز دوشنبه پس از دیدار با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر در جمع خبرنگاران گفت که الجزایر با روسیه در مساله مبارزه با گروه های تروریستی مواضع و نقطه نظرات مشترک و یکسان دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: رئیس جمهوری الجزایر از پیشنهاد روسیه برای ایجاد جبهه گسترده مبارزه با تروریسم که از سوی رئیس جمهوری روسیه مطرح شده است، بطور کامل حمایت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار