در پی دومی موسوی در مسابقات درای تولینگ اذربایجان

زارعی :حضور ایرانیان در رقابتهای بین اللملی باعث شناخت پتانسیل کشورمان می شود

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت :یخ نوردان ایرانی در مسابقات خارجی شرکت می کنند و این عامل باعث شناخت پتانسیل بالای انها و یخ نوردی ودرای تولینگ کشورمان در عرصه های برون مرزی میشود.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبر نگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان افزود :ورزشکاران این بخش ورزش کشورمان در رقابتهای برون مرزی حضور به عمل می رسانند و این کار باعث کسب تجربه برای ورزشکار وشناخت پتانسیل بالای  در ای تولینگ ایران در دنیا می شود .

مسابقات درای تولینگ اذربایجان وموسوی تنها نماینده خارجی این رقابتها  
 وی در این خصوص گفت :رقابتهای  یک روزه خشکه نوردی اذربایجان روز گذشته  با شرکت 19 یخ نورد در این کشور برگزار شد و نفرات برتر ان مشخص شدند، این مسابقات  که به زبان فارسی خشکه نوردی می شود  با نام رقابتهای ملی اذربایجان 9 اسفند در شهر باکو انجام شد و زینب کبری موسوی از کشورمان وتنها نماینده خارجی این مسابقا ت در سکوی دوم ایستاد و نقره گرفت.

زارعی در ادامه گفت :یخ نوردی در اذربایجان و دنیا ورزش جوانی است ومسابقاتی که در این کشور برگزار شد سطح کیفی بالائی نداشت اما حضور رئیس ودبیر کمیسیون یخ نوردی فدراسیون جهانی نقطه مثبت این رقابتها بود واینکه این ورزش  د ر بازیهای زمستانی کره جنوبی بصورت ازمایشی انجام خواهد شد .

وی در پایان خاطر نشان کرد :اگر صعود کننده ای با استفاده از ابزار یخ نوردی (تبر یخ وکرام پون)روی دیواره سنگی صعود کند به ان در ای تولینگ یا خشکه نوردی می گویند.

انتهای خبر /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار