رحمانی فضلی در نشست خبری مطرح کرد؛

مشارکت 50 درصدی در تهران و 62 درصدی در کل کشور/ هرکس فکر می‌کند حقش ضایع شده اعتراض کند


به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری در ستاد انتخابات کشور اظهارداشت: امیدوارم با همکاری که مجلس جدید با دولت و قوه قضاییه همانند مجلس قبلی خواهد داشت بتوانیم به سرعت مراحل اولیه اعتبار نامه‌ها را در مجلس پشت سر بگذاریم و با تشکیل کمیسیون‌های مختلف همگی آماده شویم تا از فرصت‌های پیش آمده در جهت تحقق آرمانهای امام(ره) و مطالبات مردم فعالیت کنیم.

وی افزود: مشارکت در تهران 50 درصد و در کل کشور 62 درصد است.

وزیر کشور با اشاره به اعتراض برخی از افراد بر انتخابات تصریح کرد: حق هر کسی است که اگر احساس می‌کند حقی از آن ضایع شده است پیگیری کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: بر اساس قانون دو روز بعد از اعلام نتیجه، افراد فرصت دارند اعتراض کنند، 7 روز هم فرصت دارند به دبیر خانه شورای نگهبان شکایت کنند لذا شورای نگهبان با توجه به اختیاراتی که دارد به این شکایت‌ها رسیدگی می‌کند؛ هیئت‌های اجرایی و وزارت کشور آمادگی کامل برای رسیدگی به هر شکایت و ادعایی را دارند اما توجه داشته باشند کسانی که معترض هستند باید مستندات لازم را داشته باشند.


وی با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته علیه برخی لیستهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: همه کسانی که در مسیر قانونی اقدام به حضور مشترک می‌کنند همه را در چارچوب نظام مهم می‌دانیم و آنها را در رسیدن به اهدافشان متناسب با اختیارات قانونی کمک می‌کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر کسانی هم متهم به همکاری‌های غیر قانونی هستند دستگاه‌های متولی و مسئول موضوعات را بررسی می‌کنند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: ما به صورت کلی نمی‌توانیم در جامعه قطب بندی جدید سیاسی ایجاد کنیم چراکه این قطب بندی به جای اینکه وحدت و انسجام را در جامعه زیاد کند منجر به اختلاف می شود.

وی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی درباره نتایج آرای مجلس خبرگان رهبری افزود: لیست در آخرین لحظه می‌رسد و چون فرصت کم است تشخیص داده شد که فقط اسامی منتخب را بخوانیم.

وزیر کشور در مورد شایعاتی که در فضای مجازی درباره تعداد آرای باطله و صندوق‌هایی که شمارش نشدند منتشر می‌شود، تصریح کرد: درخواست می‌کنم توجهی به شایعات نشود ما اینجا حی و حاضر هستیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا طی روز گذشته فشارهایی به وزارت کشور وارد شده است گفت: بنده آدم فشار پذیری نیستم اگر کسی به من فشار بیاورد عکس آن را عمل می‌کنم هیچ شایعه‌ای را قبول نکنید.

وزیر کشور گفت: من در مدت این سه روز از ساعات اولیه صبح پشت سیستم نشسته‌ام و همه نکات و هرگونه دستکاری و دخالت  را کنترل کردم بنابراین اعلام میکنم که قطعا انتخابات سالمی برگزار شد.

رحمانی فضلی گفت: ما به عنوان صیانت کنندگان رای مردم هر گونه دست‌کاری در آرا را گناه می‌دانیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در شهرستان‌ها ابراز نگرانی می کردند که ما همه این مسائل را رسیدگی کردیم، افزود: 60 هزار بازرس در شعب اخذ رای داشتیم و تمام افراد ما آموزش دیده بودند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نحوه تعامل مجلس دهم با دولت را چطور ارزیابی می کنید، اظهار داشت: ما به همکاری مجلس را دولت نیاز داریم لذا یقینا از طرف دولت تمام امکانات مهیا خواهد شد تا شاهد یک همکاری مثبت و فزاینده‌ای را با مجلس داشته باشیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چند درصد از مجلس آینده اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند،‌ تصریح کرد: آمار دقیق دارم اما هنوز حضور ذهن ندارم، تمام دسته بندی‌هایی که در مورد ترکیب آینده در فضای مجازی منتشر می‌شود متفاوت با دسته‌بندی‌های ما است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لغو بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از وزارت کشور دلیل خاصی داشته است،‌افزود: آیت الله هاشمی از مسیر عبور می کردند و می‌خواستند به وزارت کشور بیایند، من به آقای مقیمی گفتم به استقبالشان بروند چون خودم کار داشتم اما ایشان نیامدند ولی دلیل نیامدنشان را از خودشان بپرسید.

وزیر کشوردر مورد اینکه انتخاب چه تعداد از افراد به دور دوم موکول شده و چه تعداد از خانم ها وارد مجلس آینده شده‌اند گفت: اطلاعی ندارم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در این دوره از انتخابات شاهد کاهش شعب سیار بودیم،‌افزود: ما نطرمان این بود که به اندازه مورد نیاز صندوق سیار داشته باشیم چون همیشه این صندوق ها مورد شبهه بودند لذا صندوق ‌های سیار در اتوبوس‌ها به همراه بازرسان بودند.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌ها از سوی برخی از افراد منتخب گفت: جشنی برگزار نشده و اگر جشنی بخواهد برگزار شود باید از ورات کشور اجازه بگیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به سفرش به مشهد گفت: سفری به مشهد نداشته‌ام و حتی آقای مقیمی هم سفری نداشته‌اند .

رحمانی فضلی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به ما توفیق داد یکبار دیگر نظر کشورهایی که ادعای دموکراسی و مشارکت و همبستگی خودشان را به عنوان یک الگوی نهایی دموکراسی معرفی می‌کنند با این انسجام و شور مردم سالاری دینی را به منصه ظهور داشته باشیم.

وی گفت: امروز که در خدمت شما هستم جمع بندی نهایی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تمام کردیم و در تمام مسیرها مدیون هدایت‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری بودیم که برای ما دلگرم کننده بود، ایشان همواره به رعایت مر قانون و سلامت انتخابات تاکید می‌کردند و ما کاملا قانون را مورد دقت قرار دادیم و تمام تلاشمان را برای سلامت انتخابات، تمام امکاناتمان را برای امنیت در انتخابات به کار بردیم.

رحمانی فضلی ضمن تشکر از رئیس جمهور گفت: ریاست جمهوری تمام امکانات، تجهیزات و منابعی را که مورد نیاز بود فراهم کردند و با ارائه سیاست‌های خودشان، همکاران خودشان را در وزارت کشور مورد حمایت قرار دادند.

وی با بیان اینکه کمترین میزان تخلف را در این دوره از انتخابات داشتیم خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات بیشترین همکاری رسانه‌ها را شاهد بودیم.

وزیر کشور با بیان اینکه صحت انتخابات باید به تایید شورای نگهبان برسد تصریح کرد: باید به تمام گزارشات رسیدگی شود، چراکه هیچ کس نباید احساس کند حقی از آن ضایع شده است.

رحمانی فضلی گفت: افرادی که به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کرده‌اند در نیمه دوم فروردین این کار را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 30 نفر اولی که در این چند روز معرفی شدند همگی به مجلس راه یافتند خاطرنشان کرد: به قول مقام معظم رهبری لبیکی که همه مردم به فراخوان نظام دادند و حجت را برای همه تمام کردند، در حال حاضر نوبت دولتمردان است که باید اولویت‌های مردم را مورد توجه قرار دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه مشارکت مردم در تهران 50 درصد و در کل کشور 62 درصد است، گفت: مردم به دنبال اختلاف، درگیری و ایجاد چالش در جامعه نیستند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی فضلی همچنین در حاشیه نشست خبری با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه اکنون که شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده انتخابات 7 اسفند ماه آغاز شده و در مرحله پایانی است، میزان مشارکت مردم را چقدر می‌دانید، اظهار داشت: من واقعا از مردم عزیزمان تشکر می‌کنم چراکه با بلوغ سیاسی، نشاط و انگیزه بسیار بالایی پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که همگان را دعوت به حضور در انتخابات کرده بودند پای صندوق‌های رای حاضر شدند و حماسه دیگری را خلق کردند.

وزیر کشور افزود: قطعا این حضور در وضعیت کشور اتحاد، انسجام، وحدت و پیشرفت سرزمینمان موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر بنده مردم حجت را تمام کردند و اکنون وقت آن است که مسئولان قوای اجراییه، مقننه و قضاییه به مطالبات مردم که همان مطالبات انقلاب و آرمان‌هایمان است پاسخ دهند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه نمایندگان مجلس آینده چه مسئله‌ای را باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، گفت: اولین مسئله حفظ وحدت و انسجام داخلی است چراکه در هر شرایطی به آن نیاز داریم.

وی ادامه داد: دومین مسئله هم به مسائل اقتصادی مربوط می‌شود و ما باید در حوزه اقتصادی به نحو احسنت به مطالبات مردم پاسخ دهیم، نسخه آن هم کاملا مشخص است و مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی آن را تدوین کرده اند.

وزیر کشور افزود: نمایندگان باید تلاش کنند ضمن تقویت انسجام مسائل اقتصادی کشور را به سمت رونق و توسعه سوق دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر اینکه در چند روز اخیر که روزهای پرکاری را داشتید به یادماندنی‌ترین خاطره‌تان چیست، اظهار داشت: به یادماندنی‌ترین اتفاق حضور حداکثری مردم و نشاط آنها در پای صندوق‌های رای بوده به همین دلیل هم هیچ کدام از مسئولین وزارت کشور در طی این روزها احساس خستگی نکردند.

وزیر کشور با اشاره به جابه‌جایی برخی از فرمانداران پیش از انتخابات اظهار داشت: من پیش از این در چند مرحله اعلام کردم که اگر شب انتخابات هم بفهمم شخصی صلاحیت فرماندهی را ندارد او را برکنار می‌کنم، این روزها هم بسیاری از مدیران را در حوزه‌های مختلف جابه‌جا کردیم بنابراین تغییر زمان نمی‌شناسد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در شرایط خاص این اتفاقات نیفتد ولی اگر لازم باشد حتما آن را انجام می‌دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه چرا از نیروهای جوان در وزارتخانه و سازمانهای مربوطه آن استفاده نمی‌کنید اظهار داشت: اینجا همه از نظر دل جوان از نظر فکر غنی از نظر جسمی هم پرتوان هستند و کمی از جوانها ندارند.

وی در پایان با لبخندی افزود: جوانترین این افراد هم خودم هستم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.