نگاهی به سیر طراحی تجربی پوستر در فرهنگسرای سرو

فرهنگسرای سرو میزبان آثار عاطفه بهجتی و مونا احمدی در حوزه پوستر است.

مونا احمدی یکی از هنرمندان نمایشگاه «سیری در طراحی تجربی پوستر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش من و یکی از دوستانم خانم عاطفه بهجتی است که از دوران دانشجویی تا کنون با هم نمایشگاه‌هایی را برگزار نموده‌ایم.

وی افزود: پوستر‌های این نمایشگاه پوسترهای فرهنگی و اجتماعی است که به مسائل و دغدغه‌های اجتماع می‌پردازد. این روزها انگار هنر یادش رفته در اجتماع هم می‌شود، تجربه کسب کرد. به این معنا که هنرمندان بیشتر در بحث‌های سیاسی یا مفاهیم فرهنگی متداول شرکت می‌کنند. در حالی که به اعتقاد من می‌شود بیشتر در اجتماع مشارکت داشت. از این رو ما این نمایشگاه را با رویکردی متفاوت اجرا نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب ما به نوع نگاهی که امروز در بازار هست عادت کرده. ما هدفمان این بود که این نگاه را به چالش بکشیم و مخاطب را به زاویه دید متفاوت دعوت کنیم.

وی یادآور شد: هنر پوستر به گونه‌ای است که خیلی‌ها تمام طراحی‌ها را فقط با کامپیوتر انجام می‌دهند؛ اما ما سعی کردیم از کلیشه‌ها دور شویم و روی کار دست متمرکز شدیم. چرا که هنر در اصل و ریشه با کار دست انجام می‌شده است. این پوسترهای تجربی از سال 89 تا 94 کار شده و تعداد آنها 30 اثر است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از 17 اسفند تا 22 اسفند در فرهنگسرای سرو میزبان هنردوستان است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار