اصفهان؛

بازگشایی راه شاهی پس از یک قرن

مسیر معروف به « راه شاهی » که محل تردد دولتمردان و پادشاهان از کاخ عالی قاپو اصفهان به دولتخانه صفوی بوده است پس از یک قرن، احیا و بازگشایی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این راه با طول حدود 150 مترپس از یکصد سال مسدود بودن مرمت شد .
شهرام امیری افزود: این راه از محل پشت کاخ عالی قاپو در میدان امام اصفهان تا خیابان استانداری ادامه دارد و تا یک ماه آینده بازگشایی می شود .
وی با بیان اینکه اکنون فقط مرحله ساخت درب ورودی این راه از محل خیابان استانداری باقی مانده است تصریح کرد: هنوز نحوه استفاده از این راه مشخص نیست و اداره میراث فرهنگی درباره آن تصمیم گیری می کند .
امیری با اشاره به اینکه این راه در پنج مرحله مرمت و تکمیل شده است افزود .: اتمام هرچه سریعتر عملیات بازسازی راه شاهی و بازگشایی آن یکی از مصوبات شورای راهبردی پایگاه جهانی میدان امام در تیر امسال بود..
کاخ عالی قاپو یکی از چهار اثر اصلی در میدان امام (ره) اصفهان است که در دوران سلطنت شاه عباس اول و شاه عباس دوم بنا شده و به عنوان کاخی تشریفاتی و ورودی اصلی دولتخانه عظیم صفوی کاربرد داشت.
این بنا در ضلع غربی میدان امام و روبروی مسجد شیخ لطف الله واقع شده ، ارتفاع آن ۴۸ متر است و شش طبقه دارد که با راه پله های مارپیچ می توان به آنها رسید.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.