ویکی لیکس؛

عربستان در قبال روسیه از مواضع خود کوتاه آمد + سند

ویکی لیکس به تازگی از سندی رونمایی کرد که ترس عربستان از روسیه را به وضوح نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا یکی از شبکه های روسی از تصمیم  جزئیات تصمیمات وزارت خارجه عربستان درمورد سوریه و روسیه خبر داد.

براساس این خبر، یکی از اسناد منتشره با مهر وزارت امور خارجه عربستان حکایت از درخواست گفتگوی عربستان با روسیه درمورد بحران سوریه دارد.

عربستان از ترس روسیه گریخت + سند

این سند لو رفته، ترس کنونی عربستان را در همین سالهای اولیه جنگ نشان می دهد: مداخله نظامی سوریه و اقدام تلافی جویانه روسیه. این ترس به گونه ای است که پادشاه عربستان به رسانه های آن دستور داد "با جوانب روسی مخالفت نکرده و به آن ها توهین نکنند."

براساس این سند لو رفته که مهر وزارت امور خارجه عربستان زیر آن خورده است، توصیه سعودی ها به برگزاری دومین نشست در مسکو با موضوع بحران سوریه و منصرف کردن مسکو از موضوع کنونی اش به چشم می خورد.

در این اسناد نیز نوشته شده که از روسیه و سیاست های آن در قبال کشور سوریه انتقاد شود. بر اساس این گزارش لو رفته، عربستان با ماندن بر روی مواضع خود در برابر بحران سوریه، از سوریه می خواهد که از این بحران گذر کند چرا که عربستان نمی تواند از مواضع خود کناره گیری کند و می خواهد از کشورهایی که علیه دمشق موضع گیری کرده اند، انتقام بگیرد. 

عربستان از ترس روسیه گریخت + سند

عربستان نیز در این گزارش به کار گیری هر نوع راه و ابزاری جهت سرنگونی بشار اسد تاکید می کند.

منبع: globalresearch

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار