اراک

اعلام نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی

نمایندگان استان مرکزی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران ازاراک ، آیت الله محسن محمدی عراقی اراکی و آیت الله احمد محسنی گرکانی در پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری اکثریت نسبی آرا را کسب کردند .

حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: درپنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان مرکزی از مجموع 634هزار و 545 رای ماخوذه آیت الله محسن محمدی عراقی( اراکی) با کسب 242هزار و 146رای و احمد محسنی گرکانی با کسب 207هزار و 655رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند.

آیت الله احمد محسنی گرکانی، در سال 1305 در گرکان استان مرکزی به دنیا آمد و مسئولیت های سیاسی از جمله، امامت جمعه تویسرکان، اراک و تربت حیدریه، قاضی و رئیس شعبه نهم دیوان عالی کشور، بازرس دادگاه ها و دادسراهای انقلاب تهران، نماینده خبرگان رهبری در دوره سوم از استان مرکزی را بر عهده داشته است.

آیت محمّدی عراقی (اراکی) نیز در سال ۱۳۳۴ش در نجف اشرف چشم به جهان گشود. آیت الله اراکی فعالیت های سیاسی خود را از همان نجف آغاز کرد و به علت علاقه به آیت الله امام خمینی (ره ) در بیت وی رفت وآمد داشت و در نشر آثار و اعلامیه ها و کتاب 'حکومت اسلامی' امام خمینی (ره) ، در عراق فعالیت می کرد.

آیت الله اراکی علاوه بر عضویت شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدتی حدود دو سال، مسئولیت دبیری شورای عالی و سرپرستی این مجمع را برعهده داشت و اکنون عضو شورای عالی این مجمع نیز می باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها: اراک ، انتخابات ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.