جلوگیری از نشر آگهی در ویندوز 10+ آموزش

اگر از نسخه قدیمی ویندوز 10 استفاده می کنید برای خلاصی از آگهی ها با ما همراه شوید.

به گزارش  دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر نسخه ی قدیمی سیستم عامل ویندوز خود را به ویندوز 10 ارتقا داده باشید، حتماً متوجه ظهور تبلیغاتی بر روی صفحه ی قفل دسکتاپ یا لب تاپ تان طی چند روز گذشته شده اید.بله، این همان چیزی است که مایکروسافت اخیراً از آن برای درآمد سازی استفاده می کند.

 این شرکت به لطف قابلیت جدید Spotlight ویندوز 10 که امکان پخش تصاویر زیبا و شفاف و رویدادهای خنده دار را بر روی صفحه ی قفل میسر می کند، اقدام به پخش یک سری آگهی در 200 میلیون دستگاه دارای سیستم عامل 10 کرده است.برخی از کاربران ویندوز 10، از مشاهده ی آگهی بازی اکشن Rise of the Tomb Raider در صفحه ی قفل دستگاه خود خبر داده اند.

به گفته ی آنها این آگهی دارای لینک هایی است که آنها را به Windows Store جایی که این بازی ویدئویی قابل خریداری است مرتبط می کند.همه این شواهد و قرائن نشان می دهد که مایکروسافت طی ماه گذشته اقدام به فروش بازی کرده است.این دست آگهی ها به صورت پیش فرض بر روی صفحه ی قفل دستگاه ویندوزی فعال می شوند تا شرکت ها بتوانند به راحتی بدون نیاز به ذکر کلمه ی "تبلیغات" به کاربران ویندوز، به مشتریان خود دسترسی یابند.


از آن جا که قابلیت Spotlight ویندوز در تنظیمات شخصی سازی موجب فراهم شدن امکان پخش تصاویر این آگهی ها در صفحه ی قفل شده است، در صورتی که تمایل به دیدن این دست تبلیغات نداشته باشید، به راحتی می توانید با دنبال کردن مراحل زیر قابلیت Spotlight را غیر فعال سازید:

• منوی Start را باز کنید و به دنبال Lock Screen Settings بگردید.

• زیر Background، به جای انتخاب Windows Spotlight، گزینه ی Picture یا Slideshow را برگزینید.

• حالا، به سمت پایین تا گزینه ی Get fun facts, tips, tricks, and more on your lock screen حرکت کنید و این باکس را غیر فعال سازید.

با این حال، ظهور این آگهی ها به اندازه ی نگرانی های پیش آمده در مورد حفظ حریم خصوصی در ویندوز 10 آزاردهنده نیست. گفته می شود که نحوه ی جمع آوری داده های شخصی کاربران از سوی مایکرسافت در ویندوز 10 تاحدودی تهدید کننده ی امنیت آنهاست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.