اهواز؛

امتیاز آب کشاورزی برای کشاورزان خوزستانی

کشاورزان شمال خوزستان برای دریافت آب کشاورزی، با امور آب این منطقه قرارداد بستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: عقد قرارداد آب زمستانه در بیش از 42 هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

حمید بهره بر افزود: با وجود پرداخت حدود 70 درصد از مطالبات ذرت کاران، این شرکت با اخذ 50 درصد آب بهای کشت زمستانه، اقدام به عقد قرارداد با کشاورزان می کند.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که برای تامین همان 50 درصد هم به زمان نیاز داشته اند ترتیبی اتخاذ شده است که به صورت موقت تامین آب صورت پذیرد تا در روند آبیاری مزارع مشکلی بوجود نیاید.

مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان افزود: چک های بدهی مربوط به مطالبات معوقه کشت های تابستانه برخی از کشاورزان با مساعدت شرکت بیش از سه بار مهلت داده شده اند و بیشترین همکاری با مشترکان صورت گرفته است.

وی به عدم پرداخت مطالبات خرید تضمینی برخی محصولات زراعی و خسارات غیرمترقبه توسط نهاد های ذیربط اشاره کرد و گفت: لازم است در موعد مقرر بدهی های کشاورزان پرداخت شود تا در روند کشاورزی منطقه اختلالی بوجود نیاید.

مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری شمال خوزستان، آخرین مهلت عقد قرارداد آب زمستانه را 15 اسفندماه امسال اعلام کرد.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز، کرخه شمالی و لور را برعهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار