سخنگوی وزارت کشور گفت: در 61 حوزه اصلی کار انتخابات نهایی شده و در 13 حوزه انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در 61 حوزه اصلی کار انتخابات نهایی شده است/ در 13 حوزه انتخابات به دور دوم کشیده شدبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با ارائه آخرین آمار و اخبار انتخابات اعلام کرد: کار شمارش آرا که از دیشب آغاز شده بود در شهرهای بزرگ کماکان ادامه دارد.

وی افزود: در 61 حوزه اصلی کار نهایی شده است و همچنین در 13 حوزه انتخابات به مرحله دوم کشیده شد که اسامی آن به شرح زیر است؛ شبستر، جلفا، مرند، سلماس، دهلران، خدابنده، مریوان، ساوه، خرم آباد، ملایر و همچنین در 48 حوزه منتخب مردم مشخص شده‌ است که به تدریج به ستاد انتخابات وزارت کشور از طریق اطلاعیه در حال اعلام شدن است. 

امیری تصریح کرد: 33 میلیون نفری که به عنوان شرکت کننده در انتخابات صبح امروز برای رسانه‌ها اعلام کردیم براساس پاسخ استعلامی بود که از سازمان ثبت احوال در زمان اخذ رأی در شعب گرفته شده بود که طبیعتا این عدد با شمارش آرا که در حال حاضر ادامه دارد به احتمال قوی بالاتر خواهد رفت.

سخنگوی وزارت کشور درباره اینکه نتایج اولیه هنوز در تهران اعلام نشده است اظهار کرد: رفتار انتخاباتی مردم ما براساس محله، قومیت و یا در شهرهای بزرگ براساس نگاه سیاسی است، ممکن است در یک محله رأی یک کاندید بیشتر باشد و در محله دیگر رأی کمتری داشته باشد و اعلام کردن این نوسانات ممکن است در جامعه التهاب و دغدغه ایجاد کند پس باید صبر کنیم تا صندوق‌ها به طور کامل شمارش و تجمیع شود تا در نهایت آن را اعلام کنیم.

وی درباره اینکه چرا هنوز نتایج مجلس خبرگان رهبری اعلام نشده است، گفت: همانطور که می‌دانید در این دور از انتخابات اعضای هیئت اجرایی انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری باهم یکی کردیم و به همین دلیل این گروه نمی‌توانند در یک زمان دوکار را انجام دهند. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.