استقرار 750 شعبه اخذ رای در مدارس خراسان رضوی

در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی، 750 شعبه اخذ رای در مدارس استان مستقر شده اند.

استقرار 750 شعبه اخذ رای در مدارس خراسان رضوی

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل آوزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه به صندوق انداختن رای خود در مسجد فقیه سبزواری کوی طلاب مشهد با بیان اینکه بیش از 268 هزار رای اولی امروز آراء خود را به صندوق می ریزند، گفت: این اولین اقدام سیاسی اجتماعی دانش آموزان رای اولی است که با برگزاری دو انتخابات همزمان و مهم صورت می گیرد.

سیدجواد حسینی افزود: در سطح استان قریب به 10 هزار مدرسه داریم، گفت: 750 شعبه اخذ رای در دل مدارس مستقر شده است و اکثر اعضاء شعب معلمان هستند و تمام نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری شعب را آموزش و پرورش تامین کرده است.

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه آغاز رای گیری شاهد حضور پرشور مردم هستیم، گفت: فرهنگیان، اولیاء و مربیان و بویژه دانش آموزان رای اولی که امروز اولین تجربه مشارکت سیاسی خود را تجربه می کنند پای صندوقهای رای حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: همه رای اولی ها بدون شک در انتخابات حضور خواهند داشت تا مهمترین نقش سیاسی اجتماعی خود را ایفا کنند.

حسینی با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش گفت: بر اساس این سند باید دانش آموزان را در 6 عرصه تربیت کنیم و عرصه سیاسی اجتماعی یکی از این حوزه هاست که رای اولی ها فرصت پیدا کرده اند که اولین حرکت رسمی خود را برای رقم زدن آینده جامعه تجربه کنند.

وی تاکید کرد: حضور تمام گروههای سیاسی و اجتماعی در این انتخابات و همزمانی دو انتخابات و حضور و مشارکت پر رنگ مردم از ویژگی های این دوره از تاریخ سیاسی ایران است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار