چاوشی در نشست خبری:

ممکن است اعلام نتایج رای‌گیری در تهران دو تا سه روز طول بکشد/ 1142 داوطلب در استان تهران رقابت می‌کنند


به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، سید شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست خبری که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا متکی به رأی مردم بوده است و مردم نیز به مرحله‌ای از بلوغ و رشد فکری رسیده‌اند که تاثیر حضورشان را در پای صندوق‌های رأی می‌دانند.

وی با بیان اینکه کمتر از 24 ساعت دیگر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که دارای وزن و اهمیت بسیاری بالایی است، اظهار کرد: تشکیل دو مجلس قوی و کارآزموده و معتقد به قانون اساسی بسیار مهم است.

چاوشی با بیان اینکه باید از غبارآلود شدن فضای انتخابات جلوگیری کنیم، افزود: لازمه صیانت از اسلامیت نظام، پایبندی به مبانی اخلاقی است لذا باید شرایط لازم را برای رقابت مساوی فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: ایرادهایی که توسط برخی رسانه‌ها نسبت به تأیید و رد صلاحیت‌ها مطرح می‌شود غیر اخلاقی است.

وی با بیان اینکه مشی وزارت کشور اعتمادسازی است، افزود: مجریان انتخابات امین مردم هستند و تلاش می کنند افراد مختلفی که در عرصه رقابت هستند موفق شوند چرا که در نگاه ما اگر نفس رقابت برای خدا باشد ارزشمند است.

چاوشی تأکید کرد : انتخابات یک مسابقه است لذا باید تلاش کنیم فضا را سالم نگه داریم و از ایراد تهمت‌های ناروا خودداری کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کنیم، افزود: برخی از پیش داوری‌ها ممکن است فضا را برهم زند.

چاوشی اضافه کرد: در شهر تهران با توجه به گستردگی حوزه‌های اخذ رای و تمدید احتمالی زمان رای گیری ممکن است اعلام نتیجه زمان ببرد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: 1142 نفر کاندیدای مرحله نهایی در استان تهران هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: ممکن است اعلام نتایج رای گیری تهران دو تا سه روز طول بکشد.

چاوشی همچنین با ببیان اینکه 6138 شعب اخذ رای در کل استان تهران تعبیه شده است، افزود: از این تعداد، 5697 شعبه ثابت و 441 شعبه سیار است.

به گفته وی، همچنین 2307 دستگاه احراز هویت افراد نیز در حوزه ها پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ادارات ثبت احوال کل استان تهران امروز تا ساعت 20 و فردا تاپایان ساعت اخذ رای خدمات رسانی می‌کنند تا به افرادی که شناسنامه خود را گم کرده اند شناسنامه دهند.

وی افزود: همراه داشتن شناسنامه و کد ملی الزامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد:  18 میلیون و 450 تعرفه برای استان تهران چاپ شده است.

چاوشی اضافه کرد:  399 هزار و 972 نفر در استان تهران رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به پایان زمان تبلیغات کاندیداها گفت: داوطلبان اگر می‌خواهند در افکار مردم خاطره خوشی داشته باشند  از تخریب رقیبانشان خودداری کنند همچنین از مدیران رسانه‌ها می خواهیم از تخریب و هر گونه پیش‌داوری نسبت به نتیجه انتخابات بپرهیزند و اجازه دهند با برنامه‌‌ریزی‌‌هایی که شده است کارها پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی نشان داده هر زمانی که عقلانیت بر جامعه حاکم شود ما بهره می‌بریم و جلوی بسیاری از خسارت‌هایی که ایجاد می‌شود را می‌توانیم به راحتی بگیریم.

چاوشی با بیان اینکه وزیر کشور به الکترونیکی شدن  انتخابات بسیار تأکید داشته‌اند، افزود: در هیچ دوره‌ای به این تعداد داوطلب در تهران نداشته‌ایم.

به گفته وی، مکانیزم انتخابات به گونه‌ای نیست که شبهه ای در انتخابات ایجاد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه گمانه‌زنی هایی برای وارد شدن یک عده به تهران برای رأی دادن است، چه تدابیری در این خصوص اندیشیده شده است گفت: معمولاً در زمان انتخابات این گونه شایعات مطرح می‌شود اما این موضوع به ستاد انتخابات ارجاع داده شده است لذا اگر چنین چیزی صحت داشته باشد برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در هر شعبه چه تعداد عامل انتظامی وجود دارد، افزود: با توجه به نیاز شعب افراد انتخاب شده‌اند لذا حفاظت کافی برای شعب در نظر گرفته شده است.

چاوشی در پاسخ به سوالی درباره نوشتن کد انتخاباتی کاندیداها هنگام اخذ رأی تصریح کرد: الزامی به نوشتن کد انتخاباتی کاندیداها نیست اما اگر افرادی تشابه اسمی داشته باشند آن کد می‌تواند کمک کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تعرفه هیچ استانی در استان دیگری قابل استفاده نیست.

چاوشی از مردم خواست که در ساعات اولیه رای گیری که شعب اخذ رأی از تراکم کمتری برخوردارند، بروند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.