انتقاد جاش ارنست از کارشکنی جمهوری‌خواهان درباره گوانتانامو

سخنگوی کاخ سفید از کارشکنی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره درباره بسته شدن زندان گوانتانامو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید در خصوص موضوع بستن زندان گوانتانامو از جمهوریخواهان مجالس سنا و نمایندگان آمریکا خواست به جای کارشکنی در روند اجرای قانون اساسی این کشور به فکر تلاش برای به نتیجه رساندن کارهای عقب افتاده باشند.

پل رایان رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، تهدید کرده بود با هر گونه اقدام رئیس جمهور در جهت تلاش یک جانبه برای بستن زندان گوانتانامو برخورد خواهد کرد.

جاش ارنست در واکنش به این اقدام جمهوریخواهان گفت: اگر آنها فقط بخشی از وقتی را که صرف گرفتن وکیل به هزینه مالیات دهندگان برای پیگرد قضایی رئیس جمهور می کنند صرف همکاری با رئیس جمهور در جهت تامین منافع مردم آمریکا می کردند آنگاه می توانستند بیشتر به نتیجه کارشان افتخار کنند.

فرقی نمی کند که اقدام برای بستن زندان گوآنتانامو باشد یا تصویب پیمان تجاری  یا تعیین قاضی برای دادگاه عالی، این وظایفی است که قانون اساسی و مردم آمریکا از مجلس سنا انتظار دارند و مجلس نمایندگان هم وظایف خودش را دارد. اقدام برای بستن زندان گوانتانامو که در دستور کار دولت قرار گرفت درخور بررسی و نگاه دقیق کنگره آمریکاست.

وی هم چنین درباره تحولات سوریه مدعی شد بحران انسانی که به علت درگیری در سوریه بوجود آمده شرایطی ناگوار را پیش روی کشورهای همسایه سوریه قرار داده است و آمریکا بزرگترین کمک کننده به آوارگان سوری به شمار می آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار