قم؛

بحث مجریان ذی‌صلاح و سازندگان مسکن و ساختمان از دغدغه‌های جدی در استان و هیئت مدیره نظام مهندسی در دوره‌های مختلف بوده است که در حال برطرف کردن آن هستیم.

مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: برنامه روز مهندس را امسال هفته قبل به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار کردیم که به همین مناسبت از خانواده دو مهندس دارای شهید مدافع حرم تقدیر شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ 479 نفر از اعضا در جشنواره ورزشی در قالب پنج رشته شرکت کردند؛ در بخش بیمه‌های از کارافتادگی و بازنشستگی کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده و در حال پیگیری هستند که امیدواریم به سرانجام برسد

مقومی رئیس سازمان نطام مهندسی ساختمان استان قم افزود: سازمان در تمام کارگروه‌های عمومی و تخصصی استان با حق رای یا بدون حق رای عضویت دارد، تعرفه سال آینده را با توجه به توافق و کارشناسی تا نیمه اسفند در رشته‌های مختلف به کمیته چهار جانبه استان ارسال می‌کنیم، که امیدواریم تصویب شود.

وی عنوان کرد:‌ هیئت مدیره جدید سازمان در انتخابات دوره جدید از آذر ماه مشغول فعالیت شده که 4 هزار و 480 نفر عضو در رشته‌های عمران،‌ معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و... در آن وجود دارد که نیمی از اعضا دارای پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای هستند و آمار روز افزونی را بر مبنای افزایش عضوها داریم..

  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: اشتغال و کارآفرینی دغدغه جدی برای جامعه مهندسان است، تعداد فارغ‌التحصیلان و دارندگان پروانه اشتغال افزایش پیدا کرده، ولی حجم ساخت‌وساز کاهش پیدا کرده، بنابراین نخستین برنامه و اولویت با بحث اشتغال و کارآفرینی بوده است.

وی تصریح کرد: بحث مجریان ذی‌صلاح و سازندگان مسکن و ساختمان از دغدغه‌های جدی در استان و هیئت مدیره نظام مهندسی در دوره‌های مختلف بوده است که در حال برطرف کردن این مشکل هستیم.

در پایان خاطر نشان کرد:امیدواریم بتوانیم سال آینده از متخصصانی مانند معمار تجربی، کاردان،‌ انبوه‌ساز و پیمانکار ساختمانی استفاده کنیم و با تعامل با مجموعه‌ها حداقل به صورت تدریجی در گروه‌های ساختمانی 6 سقف به بالا استفاده از افراد متخصص عملیاتی شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار