مقام ترکیه‌ای: داعش نتیجه سیاست‌های نادرست غرب است

معاون نخست وزیر ترکیه گفت شکل‌گیری گروه تروریستی داعش نتیجه سیاست نادرست غرب در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه،  در سخنرانی خود در آنکارا گفت: شکل گیری گروه داعش نتیجه سیاست نادرست غرب در منطقه خاورمیانه است. 

کورتولموش افزود: ملت ترکیه می تواند در زمینه اقتصادی اقدامات گسترده ای انجام دهد. هدف از عملیات تروریستی ضربه زدن به پیشرفت اقتصادی ترکیه است. مشکلات بین کشورها با دشمنی و درگیری حل نمی شود، بلکه می توان مشکلات بین المللی را با ذهنیت عدالت و صلح حل و فصل کرد. 

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل برای کمک به برقراری صلح در جهان به تغییر ساختار نیاز دارد. بعضی قدرت های بزرگ از گروه‌های تروریستی مانند سلاحی در جنگ استفاده می کنند. بعضی کشورها از گروه های تروریستی حمایت می کنند و اگر حمایت این کشورها از تروریسم متوقف شود، عملیات تروریستی در جهان پایان خواهد یافت. تروریسم باعث آوارگی و فقر می شود و باید بدانیم چه کسی سلاح در اختیار تروریست ها قرار می دهد. 

معاون احمد داوداوغلو گفت: ترکیه شمار زیادی از آوارگانی را که به صورت غیرقانونی وارد خاک کشور شده بودند بازداشت کرد. ترکیه از برقراری آتش بس در سوریه حمایت می کند، اما ما نگران نقض آتش بس از طرف روسیه و نظام سوریه هستیم.

وی افزود:  بدون حل بحران سوریه نخواهیم توانست حرکت آوارگان به طرف اروپا را متوقف کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار