ارومیه؛

برگزاری نشست تغذیه سالم و ایمنی غذایی در حفاظت محیط زیست

نشست تغذیه سالم و ایمنی غذایی در حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مسئول بانوان اداره کل نشستی در جهت ارتقاء سلامت غذایی مصرفی خانواده ها، با عنوان «تغذیه سالم و ایمنی غذایی» برای بانوان اداره کل و شهرستانها برگزار نمود.

این نشست با حضور بانوان اداره کل و شهرستانها ی واحدهای تابعه با حضور نماینده امور خانواده و بانوان استانداری و با تدریس خانم وکیلی کارشناس بهداشت مواد غذایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید.

وکیلی کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت: تغذیه سالم همراه با مواد غنی و مغذی، علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می کند، باعث می شود تا هزینه های درمان ناشی از تغذیه مواد غذایی ناسالم و بعضا آلوده کاهش چشمگیری یابد. یکی از اهداف اصلی نظام های سلامت در هر جامعه ای، سلامت مواد غذایی است که در برنامه غذایی مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه در جامعه بیماری دیابت خیلی زیاد شده و قبل از اینکه ما و فرزندانمان دچار این بیماری شویم باید مواظب مواد غذایی مصرفی خود باشیم. گفت: این واحد با انجام بازدیدهای مستمر و نمونه برداری از فراورده های غذایی و انجام آزمون های کنترلی در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی استان، بر نحوه فعالیت واحد های تولیدی و کیفیت محصولات تولید شده نظارت دارند.

وکیلی افزود: شماره تلفن گویای 190 جهت گزارش تخلفات بهداشتی از جمله مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی، مراکز بهداشتی و درمانی، پارکها و مراکز تفریحی، اماکن ورزشی، مدارس و مراکز آموزشی، کارگاهها و کارخانجات راه اندازی شده که به صورت آنلاین گزارشها ثبت و جهت رسیدگی به دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده می شود.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.