اصفهان؛

خیابان های اصفهان نورانی می شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از طرح خیابان نور در شهر اصفهان و در راستای اجرای 60 طرح زیباسازی شهری خبر داد و گفت: در مرحله اول، خیابان فیض برای این کار انتخاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهدی بقایی افزود: درطرح خیابان نور، نورهای آبی تا قرمز به درختان خیابان فیض حدفاصل میدان فیض تا میدان بسیج تابانده می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای نورپردازی در شهر اصفهان چند گام اساسی برداشته شده است افزود: از دیگر طرح ها در قالب نورپردازی، نورپردازی بر دیوارهای مجتمع های مسکونی با عنوان دیواره های رنگی و نورنگاره هاست.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهانگفت: فاز نخست نورپردازی روی دیوارهای مجتمع های مسکونی اکنون در خیابان آبشار دوم اجرا شده است که شهروندان می توانند از فراز پل غدیر نظاره گر آن باشند و قرار است تا پایان سال جاری فاز دوم آن در خسابان آبشار اول عملیاتی شود.

بقاییبه طرح نورنگاره ها نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح، به وسیله نور تصاویر زیبایی بر روی دیوارهای بلند مجتمع های مسکونی انداخته می شود.

وی، یکی دیگر از طرح ها در قالب نورپردازی را استفاده از نور در هنر شهری بیان کرد و گفت: در این طرح از نور برای ایجاد اشکال مختلف به صورت المان های نوری استفاده می شود که با موضوع دست و خانواده اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهانافزود: زیرگذر شهدای غزه از مکان هایی است که طرح نور در هنر شهری در آن اجرا شده و با نور، شکل یک چفیه عربی طراحی شده است.

وی استفاده از نور در فضاسازی و زیبایی شهری را یکی از راه های ایجاد نشاط و روحیه در اجتماع و میان شهروندان دانست و اظهار کرد: افزایش آرامش و نشاط عمومی و ارتقای سلامت شهروندان از طریق زیباسازی شهر یکی از اهداف سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان است.

وی همچنین افزایش و بهبود اثربخشی گرافیک محیطی، رنگ، روشنایی، نورپردازی و فضاسازی شهری در راستای زیبایی شهر را از دیگر موضوعات مدنظر این سازمان بیان کرد.

بقایی تاکید کرد: تا پایان سال جاری و نیز در هفته زیباسازی، از 20 المان نوری در قالب طرح های نورپردازی رونمایی می شود.   




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.