وزیر راه و شهرسازی:

توجه به سیستم حمل و نقل پیش از طراحی کردن شهرها

آخوندی گفت:باید قبل از تصویب طرح‌های شهری و واگذاری زمین، سیستم حمل و نقل حومه‌ای اجرا شود، چرا که در حال حاضر ارتباط با برخی از شهرها به درستی تعریف نشده است.

توجه به سیستم حمل و نقل پیش از طراحی کردن شهرهابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر راه و شهرسازی در همایش ملی مدیریت خردمندانه فضای سرزمین با بیان اینکه قبل از انقلاب ۵ برنامه توسعه‌ای و بعد از انقلاب نیز ۵ برنامه توسعه‌ای وجود داشت، گفت: اگر کلمه جمهوری اسلامی ایران را از این برنامه‌ها حذف کنیم متوجه نمی‌شوید که چه ارتباطی بین این برنامه‌ها با ایران وجود دارد. 

وی با بیان اینکه ایران فقط تهران نیست گفت: حجم تراکم جمعیت در تهران نشان می‌دهد که یک جای کار ما می‌لنگد و این در حالیست که تراکم جمعیت در جنوب شرق کشور ۴. ۸ نفر در کیلومتر است. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکثر آمایش‌ها یک نوع عدم خرسندی از وضع موجود را نشان می‌دهد وآمارهای مهاجرت هم نشان دهنده آن است که نخبگان کشور در صورت وجود انتخاب‌های دیگر آن انتخاب را به ایران ترجیح داده‌اند. 

توجه به سیستم حمل و نقل پیش از طراحی کردن شهرها

 آخوندی به جابجایی سالانه بیش از ۳ میلیارد مسافر در کشور آلمان گفت: این امر نشان دهنده مدیریت خردمندانه سرزمین برمبنای یک نظام حمل و نقل عمومی ریل پایه و سریع است. 

وی با بیان اینکه می‌بایست قبل از تصویب طرح‌های شهری و واگذاری زمین سیستم حمل و نقل حومه‌ای اجرا شود، گفت: در حال حاضر ارتباط صدرا با شیراز، بهارستان با اصفهان، سهند با تبریز، پردیس و هشتگرد با تهران تعریف نشده، در حالی که قدمت این شهر‌ها به بیش از ۲۵ سال می‌رسد. 

آخوندی به دوبرابر شدن جمعیت شهر تهران اشاره کرد و گفت: جمعیت مجموعه شهری تهران و البرز از ۸ میلیون نفر به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده، در حالیکه تراکم جمعیت در هشتگرد و پردیس حدود ۴۰ هزار نفر و پرند حدود ۱۰۰ هزار نفر است. 

وی تصریح کرد: حجم عظیم جمعیت در تهران نسبت به جنوب شرق کشور بسیار بالاست و تراکم جمعیت در جنوب شرق کشور ۴. ۸ نفر در کیلومتر است. 

*** سهم پایین دریا در منبع اقتصادی و جابجایی 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه ایران نسبت به برخی کشورهای آسیای میانه که حتی به یک متر آب هم دسترسی ندارند، مرزهای آبی بسیاری را دارا است، گفت: متاسفانه دریا کمترین سهم را در زندگی مردم و اقتصاد کشور ایفا می‌کند. 

آخوندی تصریح کرد: دریا برای کشور یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، اما در بحث جابجایی و منبع اقتصادی سهم بسیار اندکی دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آخوندی ، توسعه ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار