اسباب بازی‌های مناسب جنس کودک خود را بگیرید

انتخاب اسباب بازی مناسب جنسیت کودک موجب شده تا هویت جنسی خود را شناخته و از آن رضایت داشته باشد.

سمیرا ایمان نژاد جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: گاهی بازی کردن دختر بچه‌ها با اسباب بازی‌های پسرانه از نظر والدین جالب و دیدنی بوده ولی زمانی که از ظاهرش خودش نیز خسته شده و تمایل به تغییر آن مانند برادر یا پدرش داشته و از دختر بودن خود تاسف دارد نشان از عدم رضایت و شناخت از هویت جنسی خودش است.
 
وی در ادامه گفت: اگر فرزندتان مخالفتی با نقش و انتظارات مربوط به جنسیبت خود نداشته می‌توان امیدوار بود که با هدایت والدین، در دوران بزرگسالی کمتر دچار مشکل خواهد شد.
 
ایمان نژاد اضافه کرد: والدین باید فرزندشان را از همان دوران کودکی با اسباب بازی‌های مناسب با جنسیت خودشان آشنا کرده و نیز از انجام کارهای دخترانه مثل آرایش کردن و بستن مو برای پسر بچه‌های خود همچنین رفتارهای پسرانه مثل تیغ زدن موهای دختر خردسال خود جلوگیری کنند.
 
این جامعه شناس و آسیب شناس در پایان افزود: معمولا کودکان تا قبل از 6 سالگی پدر و مادر خود را به عنوان الگو تا  قرار داده و مانند آن‌ها رفتار کرده و در این بین نقش والدین برای الگو پذیری فرزندانشان مهم بوده و نیز از انجام حرکات جنگجویانه برای پسرها و پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خود برای دخترتان ناراحت نشوید.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار