رشد بی‌سابقه صنعت گردشگری ژاپن با بلیت‌های ارزان

کاهش ارزش "ین" و ارزان تر شدن بلیت‌های هواپیماها باعث شده تا موج عظیمی از گردشگران خارجی به ژاپن هجوم آورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "یو‌اس‌ای تودی"؛ در ماه های اخیر کاهش ارزش "ین" و ارزان تر شدن هزینه سفرهای خارجی باعث شده تا مسافران بسیاری به ژاپن سفر کنند. 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سازمان ملی گردشگری ژاپن، در سال 2015 نزدیک به 20 میلیون مسافر خارجی به ژاپن سفر کردند، افزایشی 50 درصدی از سال 2014 و دو برابر تعداد مسافران سال 2013.

این سومین سال رشد بدون وقفه در تعداد گردشگران ژاپنی است. در ماه ژانویه امسال 1.85 میلیون نفر به ژاپن سفر کردند، افزایشی 52 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته.

با چنین افزایشی، ژاپن می تواند در سال 2016 به هدف تعیین شده برای صنعت گردشگری سال 2020 دست یابد. 

هزینه های صرف شده از سوی گردشگران نیز به رکوردی جدید رسیده است. موضوعی که می تواند برای اقتصاد راکد ژاپن کمک شایانی باشد. وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد گردشگران خارجی سال گذشته 27 میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده اند، افزایشی 71 درصدی نسبت به سال 2014.

"موسسه رسانه‌ای نیکی" در گزارشی اعلام کرده است صنعت گردشگری این کشور اکنون در سطح صنایع تولید قطعات الکترونیکی و خودرو درآمد زایی دارد.

با وجود روابط دیپلماتیک سرد با چین، بسیاری از گردشگران خارجی ژاپن، شهروندان چینی هستند.

گردشگران چینی 4.99 میلیون نفر از کل گردشگران ژاپنی را تشکیل می دهند و سهم هزینه های آن ها نیز 40 درصد رقم کلی است.

یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد گردشگران، کاهش ارزش "ین" (واحد پول ژاپن) است. واحد پولی ارزان باعث شده است تا کشور ژاپن مقصدی مناسب برای گردشگران خارجی محسوب شود.

دولت "شینزو آبه" در راستای افزایش تعداد گردشگران، بسیاری از محدودیت های موجود را حذف کرده است. در این میان می توان به حذف مالیات 8 درصدی برای گردشگران خارجی اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار