قوانین کشورها برای مسافران ایرانی/امارات

از ممنوعیت حمل دارو با مجوز پزشک تا جریمه شدن در صورت گدایی!

هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

dubai

11

1_ مدت اعتبار ویزای کشور امارات متحده عربی فقط ۱۴ روز می‌باشد و مسافر ملزم به ورود به کشور امارات قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا می‌باشد، همچنین مسافر و همراهانش می‌توانند پس از ورود به کشور امارات فقط ۱۴ روز در آن کشور اقامت داشته باشند. بدیهی است تخلف از هر یک از دو مورد فوق (وارد شدن به کشور امارات بعد از اتمام تاریخ اعتبار ویزا و یا ماندن در کشور امارات بیش از ۱۴ روز) باعث ایجاد خسارت مالی به آژانس می‌گردد که مسافر ملزم به پرداخت آن خواهد بود.

2_خانم‌های مجرد، دختران و پسرانی که ویزای آنها بواسطه صدور ویزای همراهشان صادر شده (بدون همراه خود نباید به دبی وارد شوند که در غیر اینصورت جریمه سنگین و زندان در انتظار آنها خواهد بود

3_  از همراه داشتن هرگونه قرص خواب‌آور، مسکن، آرام بخش و قرصهای کدئین‌دار و هرگونه مواد مخدر جدا خودداری فرمایید در صورت مشاهده حداقل مبلغ ۵۰۰۰ درهم جریمه و زندان از جمله قوانین کشور امارات و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس می‌باشد.

4_  نقض قوانین امارات همچون تاخیر در خروج، انجام اعمال خلاف عفت عمومی، شرب خمر در ملاعام، حمل یا استعمال مواد مخدر، زد و خورد، گدایی، دزدی، تصادف و فرار و همراه داشتن قرص‌های مواد مخدر و غیره … به ایجاد خسارت برای آژانس منتهی می‌گردد که مسافر ملزم به پرداخت تمامی خسارت وارده به آژانس بدون قید و شرط و ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت می‌باشد.

5_ کیفیت خدمات پزشکی در دبی خوب می باشد ولی هزینه درمان بسیار بالاست. لذا داشتن یک بیمه خصوصی برای کسانی که زیاد به دبی مسافرت می کنند، توصیه می شود. مسافران می توانند در مواقع ضروری و اورژانس، از سرویس درمانی بیمارستانهای دولتی شهر استفاده نمایند.

6_ در دبی تقریبا هیچ بیماری واگیردار یا خطرناکی دیده نمی شود.

7_ چه در ایران و چه در دبی باید به شدت مراقب باشیدکه ماموران فرودگاه مهر ورود و خروجتان را پررنگ روی پاسپورت و ویزایتان بکوبند در غیر این صورت بدجوری گرفتار می شوید و حتی ممکن است ورود و خروجتان را غیرقانونی بدانند.


8_ بار مجاز همراه هر مسافر 20 كيلوگرم (براساس بليت صادره) مي‌باشد و مازاد بر آن اضافه بار محسوب و مبلغ آن توسط فرودگاه دريافت خواهد شد.

9_ در صورتی که ویزای شخص یا اشخاصی (حتی از گروه) به هر دلیلی مرفوض (رد) و یا دیرتر از موعد مقرر توسط اداره مهاجرت امارات تحویل گردد، مسافر باید بابت هر ویزای مرفوضی عادی مبلغ ۰۰۰/۴۰۰ ریال و بابت هر ویزای مرفوضی فوری مبلغ ۰۰۰/۶۰۰ ریال به آژانس طرف قرارداد پرداخت نماید.

10_موبایل تان خود به خود رومینگ می شود ولی پیشنهاد می کنیم یک کارت تلفن 30 درهمی بخرید و تماس بگیرید یا یک سیم کارت 100 درهمی بخرید. به هیچ وجه از تلفن هتل استفاده نکنید چرا که قیمتش بسیار سرسام آور است.

11_امارات عربی متحده یکی از سخت‌گیرترین کشورها در ورود دارو به آن است و علاوه بر مواد مخدر و روانگردان‌ها که حمل آنها مجازات سنگینی در دادگاه‌های این کشور به دنبال دارد، حمل‌ونقل داروهای مسکن کدئین‌دار و آرام‌بخش‌ها هم ممنوع است. به گفته دیگر، این داروها جزء مواد مخدر محسوب می‌شود و همراه داشتن آنها محکومیت قضایی به دنبال دارد.

12_بسیاری از ایرانیانی که در زندان‌های امارات به حبس ابد یا مجازات اعدام محکوم شده‌اند، گروهی هستند که همراه خود مواد مخدر حتی به میزان 15 گرم داشته‌اند، بنابراین با تجویز و نسخه پزشک هم نمی‌توان مخدرها را به امارات وارد کرد.

13_چنانچه اظهارنامه نگردد و مبالغ نقدي و پولي يا اسناد مالي بيشتر از حد مجاز كشف شود افسر گمرك بايد دلايل عدم اطلاع رساني از سوي مسافر را بپرسد. اگر افسر متقاعد نشود، بايد نسبت به ضبط و ارسال آن به دادگاه و مراجع قانوني اقدام كند تا در يك روند حقوقي براساس ماده 18 قانون فدرال سال 2002 تحت ضوابط جرم پولشويي قرار گيرد.

14_ در منطقه  عجمان یک قسمت برای فروش مشروبات الکلی در نظر گرفته شد و هیچ ممنوعیتی نداره برای رفتن به عجمان هم شما باید از شهر دبی وارد شارجه بشید بعد به عجمان برسید ٬شارجه در بین این امارت ها قوانین اسلامی سخت تری داره و مشروبات الکلی قوانین خاص خودش رو داره یعنی شما عجمان می تونید مشروب بخرید  بعد که وارد شهر شارجه می شید ممکن پلیس مثل پلیس گشتی که توایران هم هست ٬ ماشین رو متوقف کنه و توی ماشین رو بگرده٬طبق قوانین خاص خودش رفتار کنه ٬قانون ابوظبی اینه که اگه از تو ماشینت مشروبات الکلی پیدا کنند علاوه بر جرایم نقدی ماشین رو هم مصادره می کنند! 

15_اگر در حالت مستی رانندگی صورت بگیرد و به هر دلیل پلیس متوجه شود هم حبس خواهد داشت و هم جریمه نقدی .

16_ با وجود خارجی های زیاد در این کشور و تمایل خیلی از اونها به داشتن حیوانات خانگی مثل سگ و گربه هیچ کس اجازه آوردن این حیوانات به مراکز خرید٬ پارک ها٬حتی خط ساحلی دریا  را ندارد و اگر کسی این کارو انجام دهد ۵۰۰درهم جریمه نقدی باید پرداخت کند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
یکی از نکات قابل توجه هم این است که آب های لوله کشی شهری دبی آب تصفیه شده ی دریا هست و برای آشامیدن توصیه نمیشه و از طرفی هم آب های یک لیتری با قیمت یک و نیم تا چهار درهم به فروش میرسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
امارات کشوری هست که چشم به خاک ایران داره اسم خلیج فارس رو تغییر داده و هزاران دشمنی دیگه یعنی انقدر دبی برای بعضی ها واجب هست !!!
آخرین اخبار