رقابت های آزاد بین المللی تنیس روی میز قطر؛

نوجوانان دختر فینالیست رقابت های دو نفره

رقابت های انفرادی و دونفره مسابقات آزاد بین المللی تنیس روی میز نوجوانان و جوانان در دوحه قطر آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، نمایندگان کشورمان در رقابت های انفرادی و دونفره در دوحه قطر به مصاف حریفان خود رفتند . در دیدارهای دونفره نوجوانان دختر تیم مشترک شقایق حسین زاده و بازیکن هندی موفق شدند با شکست رقبای خود به فینال راه یابند.

در سوی دیگر جدول این مسابقات ملیکا کرمی و مریم فرعی که در دیدارهای تیمی نیز موفق شدند به عنوان قهرمانی دست یابند دیگر فینالیست لقب گرفتند تا امروز در آخرین روز این مسابقات به مصاف هم بروند.

در مرحله نیمه نهایی تیم حسین زاده و هند 3 بر صفر تیم دونفره لیبی را شکست دادند و تیم فرعی و کرمی نیز 3 بر 2 حریفان تونسی خود را مغلوب کردند . 

در مسابقات دونفره نوجوانان پسر تیم امین احمدیان و علی اکبر شعاری در مرحله یک چهارم نهایی با شکست 3 بر صفر تیم لبنان به نیمه نهایی راه یافتند . دیگر تیم کشورمان متشکل از مرتضی رضایی و مهدی معدن کن در یک دیدار نزدیک و در حالیکه 2 بر 1 از تیم مشترک هند و تایلند سید یک بازیها پیش بودند با حساب 3 بر 2 مغلوب شدند . در مرحله نیمه نهایی این مسابقات تیم احمدیان و شعاری در دیداری نزدیک و نفسگیر و در حالیکه آنها نیز 2 بر 1 از تیم تونس پیش بودند با باخت 14 – 12 در گیم پنجم از راه یابی به فینال بازماندند . 

در رقابت های دونفره جوانان پسر امیرحسین هدایی و حمید شمس با پیروزی 3 بر صفر مقابل الجزایر موفق شدند به مرحله نیمه نهایی راه یابند ولی در این مرحله با شکست 3 بر صفر برابر تایلند از صعود به دیدار نهایی بازماندند و به عنوان سومی و مدال برنز بسنده کردند . 

در مسابقات دونفره جوانان دختر و در مرحله یکچهارم نهایی این پیکارها تیم دونفره کرمی و فرعی با باخت نزدیک 3 بر 2 مقابل سید یک بازیها یعنی تیم مشترک لهستان و هند علی رغم شایستگی از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماندند ولی تیم دونفره دیگر کشورمان به نام های صبا صفری و فاطمه جمالی فر با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم الجزایر به برتری دست یافتند تا به مرحله نیمه نهایی صعود کنند . در دیدار مرحله نیمه نهایی تیم جمالی فر و صفری 3 بر صفر مغلوب الجزایر شدند تا از رسیدن به فینال محروم شوند و به مدال برنز دست یابند . 

اما در دیدارهای انفرادی جوانان دختر و در دور اول مرحله حذفی مسابقات مریم فرعی و صبا صفری با پیروزی مشابه 4 بر صفر برابر دو بازیکن تونسی به مرحله یکچهارم نهایی صعود کردند تا بهمراه فاطمه جمالی فر و ملیکا کرمی در این مرحله از مسابقات به مصاف حریفان خود بروند. 

در رقابت های انفرادی جوانان پسر در مرحله یک هشتم نهایی نتایج ذیل بدست آمد : 

علی اکبر شعاری 1 ... پوناگ تیپ از تایلند 4 
امین احمدیان 4 ... مودیت دانی از هند صفر 
امیرحسین هدایی 4 ... روهان دوریا از استرالیا 1
حمید شمس 4 ... راشد سناد از بحرین 3 
محمد بشیری 3 ... عبدالوهاب از قطر 4 

در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها این مسابقات احمدیان ، هدایی و شمس نمایندگان کشورمان امروز به مصاف حریفان خود می روند . 

در مسابقات انفرادی نوجوانان دختر شقایق حسین زاده ، ملیکا کرمی و مریم فرعی امروز در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف حریفان خود می روند . 

علی اکبر شعاری و مرتضی رضایی در رقابت های انفرادی نوجوانان پسر با پیروزی مشابه 3 بر صفر برابر نمایندگان عربستان و قطر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. در این مرحله از مسابقات رضایی به مصاف احمدیان می روند و شعاری نیز با ورزشکاری از تونس مسابقه می دهد. 

در پایان رقابت های تیمی، نمایندگان کشورمان صاحب دو مدال طلا در مسابقات نوجوانان دختر و پسر ، دو مدال نقره در رقابت های نوجوانان پسر و جوانان دختر و یک نشان برنز در پیکارهای تیمی جوانان پسر شدند. 

گفتنی است میعاد مکیف مربی تیم پسران و فاطمه رجبی نیز هدایت تیم دختران را برعهده دارد ضمن اینکه محمدرضا میرالماسی مدیرتیم های ملی سرپرست کاروان ایران در دوحه است. 

این رقابت ها با حضور 34 تیم در رده های سنی نوجوانان و جوانان و در دو بخش پسران و دختران برگزار می شود که بازیکنان کشورهای اسلونی، تایلند، هند، استرالیا، لیبی، الجزایر ، لهستان، تونس، مراکش و کشورهای حوزه خلیج فارس حضور دارند که دارای رنکینگ جهانی و 15 هزار دلار جایزه نقدی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار