قزوین؛

معتادان متجاهر در دوره درمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت : بیمه معتادان پیگیری شده و قرار شد تا پایان امسال بخشی از آنان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛منوچهر مهرام افزود: با توجه به اینکه معتادان متجاهر مدارک شناسایی خود از قبیل شناسنامه و کارت ملی را به همراه ندارند امکان تحت پوشش بیمه قرار دادن از سوی دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی برای آنان نبود به همین دلیل تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت : 112 مرکز ترک اعتیاد در استان داریم که 15 هزار و 217 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

منوچهر مهرام اضافه کرد: همچنین 24 مرکز اقامتی به شکل کمپ در استان داریم که دو تا از آن‌ها زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در آزمایشگاه‌های اعتیاد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی 26 هزار و 573 مورد آزمایش اعتیاد انجام شده که 765 مور مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: این آمار مربوط به افرادی است که برای ازدواج و یا استخدام آزمایش دادند و جدای از آمار مربوط به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: تعداد فوتی‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در 9 ماهه نخست امسال  26 نفر بود که کمتر از آمار فوتی‌های مدت مشابه سال قبل است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.