چند خبر از افغانستان/

عقب نشینی نیروهای افغان در ولایت هلمند/ سقوط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در قندهار

نیروهای امنیتی افغان پس از چند ماه درگیری‌ با عناصر طالبان از منطقه "موسی قلعه" هلمند عقب نشینی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نیروهای امنیتی افغان پس از چند ماه درگیری‌های شدید با عناصر طالبان از منطقه "موسی قلعه" در ولایت جنوبی هلمند عقب نشینی کردند.

محمد معین فاقر، فرمانده لشکر 215 ارتش افغانستان روز شنبه گفت به سربازان دستور داده شد از برج روشن - پایگاه اصلی سربازان در موسی قلعه - و دیگر پست‌های بازرسی عقب نشینی کرده و برای حفاظت از بزرگراهی که کابل را به جنوب و غرب کشور متصل می‌کند، در شهر گرشک مستقر شوند.

فاقر افزود: «حضور آنها در این منطقه بی‌معنا بود. ما آنها را برای نبرد با دشمن در دیگر نقاط ولایت هلمند به کار خواهیم گرفت.»

گروه طالبان در تابستان 94  (اوت 2015 ) نیز منطقه موسی قلعه را به تصرف درآورده بود، اما نیروهای افغان توانستند آنها را از این منطقه بیرون برانند.

سقوط منطقه موسی قلعه از این بابت نگران کننده است که شاید شکست‌های دیگری را در سایر مناطق مجاور از جمله منطقه سنگین به همراه آورد.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس اعلام کرد: نیروی هوایی آمریکا از سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین این کشور در پایگاهی در جنوب افغانستان خبر داد. 

یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین MQ-۹ Reaper شنبه شب در پایگاه هوایی قندهار سقوط کرد و هیچگونه تلفاتی در بر نداشت. 

وی افزود علت سقوط این هواپیما در دست بررسی است، اما تیراندازی علت این حادثه نبوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار