موگرینی: منتظر درخواست دولت لیبی برای حمله علیه داعش هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای اروپایی باید منتظر درخواست دولت مشروع لیبی برای جنگ علیه داعش باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی " لو ژورنال دو دیمانش" که امروز منتشر شد اعلام کرد کشورهای اروپایی باید برای مداخله علیه داعش در این کشور، منتظر درخواست دولت مشروع لیبی باشند.

موگرینی در مصاحبه با این روزنامه تصریح کرد: "شکست داعش به شکلی مؤثر جز از طریق دولت مشروع لیبی که امنیت خود را در اختیار دارد نمی تواند انجام شود." وی در ادامه افزود: در لیبی مردم باید خود با این تهدید مقابله کنند و این در زمانی است که مردم خسته شده اند و باید این هرج و مرج به پایان برسد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: ما دیر زمانی است که از تلاشها برای تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می کنیم. روزهای آینده که همراه است با رأی گیری پارلمان برای دولت آینده، بسیار مهم به شمار می رود. در صورتی که ما می خواهیم به آنها کمک کنیم، باید به آنها اعتماد کنیم؛ چرا که آنها کشورشان را بهتر از ما می شناسند و گزینه درخواست برای مبارزه با داعش مسأله ای است که به آنها بر می گردد.

سخنان موگرینی در حالی بیان می شود که در حمله روز جمعه آمریکا به پایگاه نیروهای تروریستی در شهر صبراته لیبی، 49 نفر جان خود را از دست دادند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار