اصفهان؛

کارگاههای طلاسازی مخفی در اصفهان

کارگاههای طلا سازی مخفی در خانه ها و کاروان سراهای متروکه اصفهان آلودگی طبیعت این شهر رابه دنبال دارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو شورای اسلامی شهر اصفهان امروزاظهار داشت: گاهی با برخورد قاطع ماموران حفاظت محیط زیست از فعالیت غیراصولی کارگاههای طلاسازی جلوگیری می شود اما متاسفانه با فشار های مختلف بعد از مدتی این کارگاهها دوباره مشغول به فعالیت می‌شوند.

نورالله صلواتی گفت: کارگاه های طلاسازی در محله های مختلف اصفهان به ویژه در مناطق یک و سه و در محدوده بازار بزرگ به طور مخفی مشغول به فعالیت هستندکه هر از چند گاهی مسوولان قصد برخورد با آنها را دارند اما به شیوه های مختلف معضلات جدیدی را مطرح و کارگاهها دوباره به کار شان ادامه می دهند.

صلواتی تصریح کرد: ده ها آزمایشگاه عیار سنجی و کارگاه های تراشکاری و یا ذوب که بیشترین آلایندگی را دارد در این محدوده مشغول به فعالیت اند که از اسید نیتریک یا تیزآب استفاده می کنند که معمولا بخار آن بوسیله فن‌های قدرتمند در هوا منتشرو ضایعات دیگر از طریق فاضلاب شهری در چاه ها تخلیه می شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هرچندبعضی از کارگاه‌ها برای تصفیه بخار و گازهای خروجی، تجهیزاتی نصب کرده‌اند اما تاثیر چندان مثبتی در جهت رفع آلودگی ها نداشته و قطعا مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست نمی باشد.

وی اضافه کرد: سالهای گذشته اقداماتی برای احداث شهرک طلا در حد مذاکره و کسب مجوز و صورت جلسه انجام شده که تاکنون عملیاتی نشده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار