جلوگیری از زمین‌خواری در اندیمشک

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک؛ این اداره از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرقانونی ۸ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجعفر آفرین گفت: درپی گزارشات مردمی و با حضور اکیپ حفظ کاربری اراضی از زمین‌خواری و تغییر کاربری ۸ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی مرغوب در بخش مرکزی این شهرستان جلوگیری به عمل آمد. 

وی تصریح کرد: ۲ نفر با استفاده از مدارک غیرقانونی و با همکاری و گرفتن مجوزهای لازم از سوی یکی از نهادهای دولتی و به نام یکی از دامداران منطقه اقدام به زمین‌خواری کرده بودند. 

آفرین اظهار داشت: با ورود به موقع دادستان شهرستان به این پرونده حکم توقف عملیات ساخت و ساز صادر و از ادامه کار این افراد جلوگیری شد. 

این مقام مسئول ارزش این زمین را بر اساس برآورد کار‌شناسان ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متاسفانه این زمین‌ها تنها با قیمت ۵۰ میلیون ریال به این اشخاص واگذار شده است. 

وی اذعان داشت: در این زمین بیش از ۱۰۰ درخت با عمر بالای ۲۰ سال وجود دارد که در صورت ادامه ساخت و ساز غیرقانونی تمام آن‌ها از بین خواهند رفت. 

جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه قضایی تمام توان خود را برای جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی به کار بسته است. 

در شهرستان اندیمشک ۵۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم وجود دارد. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.