چالش تهیه و تولید فیلم در سینمای ایران از نگاه تهیه‌کننده «روز سوم»

به مسئولان کشور می‌گویم که تعداد فیلم‌های تولیدی در کشور با سینماها همخوانی ندارد.

علیرضا جلالی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «پایان خدمت» در خصوص ساخت این فیلم به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: همه تهیه‌کنندگان از ابتدای ساخت یک اثر، سعی بر آن دارند که فیلم ساخته شده با کیفیت باشد و فروش خوبی داشته باشد و در انتها مردم با آن ارتباط برقرار کنند. من خوشحال هستم که از یک کارگردان فیلم اولی حمایت کرده‌ام. این فیلم با سرمایه شخصی خودم ساخته شده است و ژانر این فیلم اجتماعی است.

تهیه‌کننده فیلم «روز سوم» در خصوص عملکرد سینمای ایران در سال 94 گفت: سینمای ایران در سال 94 رشد خوبی داشت و جوانان با استعداد در این عرصه خودنمایی داشتند و این امر را می‌توان دستاورد امسال دانست. در حقیقت جای خوشحالی و امیدواری است که جوانان به عرصه سینما وارد شده‌اند و بنیاد فارابی و سایر نهادهای مرتبط، شایسته است که از نسل جوان حمایت کنند. یکی از عوامل موفقیت کشور در سال‌های جنگ، میدان دادن به جوانان بود و اگر توفیق در آن سال‌ها رخ داد، بخشی از آن به خاطر جسارت جوانان آن روز بود. امروز نیز، جنگ وارد عرصه فرهنگی شده است و باید جوانان در عرصه فرهنگ در مقابل صف دشمن بایستند.

جلالی همچنین در خصوص بیمه هنرمندان ادامه داد: سال گذشته وزیر رفاه و امور اجتماعی در جشنواره این قول را داد که مشکل بیمه هنرمندان را حل کند؛ اما این‌طور امور، لاک‌پشت‌وار و آهسته جلو می‌رود و امیدوارم که وزیر محترم به قول خود عمل کند و این مشکلی است که برای هنرمندان وجود دارد.

تهیه‌کننده فیلم «چاقی» در مورد مهمترین چالش تهیه فیلم در سینمای ایران خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما پخش نامرتب و نامناسب است. به مسئولان کشور می‌گویم که تعداد فیلم‌های تولیدی در کشور با سینماها همخوانی ندارد. عده‌ای با پول شخصی فیلم می‌سازند و باید آن فیلم اکران شود تا برگشت سرمایه وجود داشته باشد، اما سینماها جوابگو نیست.  بعد از گذشت چند سال هنوز فیلم «چاقی» به علت پاره‌ای از مشکلات در نوبت اکران است و بسیاری از فیلم‌های دیگر نیز در نوبت اکران هستند که سینما‌ها جوابگوی این میزان فیلم نیست.



انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار