تخریب محمیه ها در تالاب هورالعظیم

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از ادامه عملیات پاکسازی دامگاه‌های صید غیرمجاز پرنده در محدوده تالاب هورالعظیم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن آقا شیرمحمدی بیان کرد: طی گشت و کنترل، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در مورخ 29 و 30  بهمن ماه سال جاری طی عملیاتی اقدام به پاکسازی بقایای محمیه ها و تورهای زنده گیری پرندگان مهاجر در مناطق بستان، رفیع، شط علی و سایر نقاط تالاب هورالعظیم که از قبل شناسایی شده بودند، نمودند.

وی افزود: در این عملیات گسترده 25 محمیه و 11 رشته تور تخریب و جمع آوری شد.

آقاشیرمحمدی تصریح کرد: متخلفین مالک دامگاه ها با توجه به حضور مداوم یگان حفاظت محیط زیست در منطقه تالاب هورالعظیم از این دامگاه ها متواری شده و نیروهای یگان با اقتدار نسبت به تخریب این دامگاه ها، حتی در خطرناک ترین نقاط تالاب که سابقه درگیری با مأمورین را داشته اند، اقدام کردند.

 سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان اذعان داشت: در راستای مقابله با صیادان غیرمجاز برقی (الکترو شوکر) در تالاب هورالعظیم مأمورین یگان حفاظت محیط زیست خوزستان 3 نفر متخلف را دستگیر کردند و از آن ها 400 قطعه ماهی و 1 دستگاه الکترو شوکرکشف و ضبط گردید.
این مقام مسئول اظهار کرد: در این راستا همچنین 2 شکارچی غیرمجاز و بدون پروانه شکار  که اقدام به شکار  1 قطعه باکلان کوچک و 3 قطعه سار نموده بودند، دستگیر شدند و از آن ها 2 قبضه اسلحه نیز کشف و ضبط گردید و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.  

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.