بازگشت پرستوها...

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح؛ پیکرهای 68 لاله گلگون کفن به کشور از مسیر دریایی بندر خرمشهر در دوشنبه سوم اسفندماه همزمان با آغاز ایام فاطمیه به وطن باز می گردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار سیدمحمد باقرزاده گفت: عملیات جستجوی پیکرهای مطهر شهدای عملیات کربلای 4 با همکاری اداره‌ کل بندر و دریانوردی خرمشهر در جزایر اروند از 27 دی ‌ماه آغاز شد و در این مدت 1 ‌ماهه پیکر مطهر 68 شهید شناسایی شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، زبیدات، مجنون و جزیره ام‌الرصاص تفحص شده است.

سردار باقرزاده اظهار داشت: بعد از 29 سال توانستیم به جزیره ام‌الرصاص وارد شویم و 40 شهید را در این منطقه شناسایی نماییم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات والفجر 8، تک عراق در فاو، عملیات‌های کربلای 4، تک ایذایی والفجر 8 در منطقه ام‌الرصاص، منطقه کتیبان و پاسگاه زید، عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم و والفجر 1 در منطقه زبیدات هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تفحص شهدا در منطقه عملیاتی مقابل بندر خرمشهر در حال انجام است برای نخستین بار برنامه‌ریزی شده آیین استقبال از پیکر مطهر شهدا در آب‌راه اروندرود و در بندر خرمشهر با حضور مردم شهیدپرور منطقه برگزار گردد.

عملیات تفحص شهدا به نام شهید فرزاد زنگنه بسیجی دلاوری که اخیراً در عملیات تفحص در کردستان عراق به شهادت رسید، نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.