بادامچیان در نشست خبری؛

جامعه روحانیت و مدرسین تحت تاثیر تبلیغات منفی BBC قرار نمی‌گیرند

رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه گفت: جامعه روحانیت و مدرسین تحت تاثیر تبلیغات منفی بی بی سی قرار نمی‌گیرند.

جامعه روحانیت مدرسین تحت تاثیر تبلیغات منفی بی بی سی قرار نمی‌گیرندبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در روز شنبه( 1 اسفندماه) در محل این حزب برگزار شد، با بیان اینکه منتظر انتخابات پرشور در 7 اسفندماه هستیم، اظهار داشت: امیدواریم مردم مانند دوران گذشته در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و نظام مردم‌سالاری دینی مردم را به رخ جهانیان بکشند.

وی ادامه داد: این انتخابات با حضور سلیقه‌های سیاسی مختلفی برگزار می‌شود و ثبت‌نام 12 هزار و 100 نفر در این دوره از انتخابات نشان دهنده نقطه مثبتی است، چرا که سطح علمی شهروندان یک کشور آزاد بالا رفته که احساس وظیفه کردند در سنگر مجلس خدمت کنند.

بادامچیان تاکید کرد: در این دور گروه‌های سیاسی مختلفی حضور جدی دارند و در این راستا وظیفه رسانه‌ها بسیار مهم است که این خبرها را به خوبی مخابره کنند و البته در اینجا جای دارد از فعالیت‌های رسانه‌ها در این عرصه قدردانی کنند.

رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه با بیان اینکه مردم با هوشمندی در این انتخابات حاضر خواهند شد، اظهار داشت: این حضور در شبکه‌های مجازی مطرح شده و در این راستا مقام معظم رهبری نیز تذکرها و رهنمودهای لازم را داده‌اند، چرا که ایشان همواره دلسوز نظام بوده و همواره در مقابله با نفوذ دشمن تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به وجود استکبار و گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه تصریح کرد: امروز استکبار در داخل کشور سعی دارد دست به اختلاف‌افکنی بزند، اما در این راستا مردم همواره هوشیار بوده و نتیجه کار با رای مردم مشخص خواهد شد. امیدواریم مجلس همواره به ارزش‌های ملی، مذهبی و به مصلحت نظام توجه کند.

وی با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در مجلس خبرگان در این دور حضور مستمری خواهند داشت، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند و با توجه به اینکه امروز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گسترش یافته و مقام معظم رهبری بر نظام نوین تمدن اسلامی تاکید داشته‌اند، امیدواریم شاهد نجات ملت‌های دنیا از ثمرات خوبی از انتخابات باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اهمیت مجلس خبرگان اظهار داشت: نمایندگان این مجلس با رای مردم انتخاب می‌شوند و نمایندگان انتخاب شده این مجلس ولی‌فقیه را تعیین می‌کنند، براین اساس جایگاه این مجلس بسیار مهم است و کثرت داوطلبین در این راستا نیز طبیعی است و احراز صلاحیت‌ها نیز چندبرابر است.

وی اضافه کرد: هر مجتهدی نمی‌تواند در جایگاه مجلس خبرگان قرار گیرد، سلیقه‌های سیاسی در این جایگاه اظهارنظرهای متفاوتی دارند و جامعه سیاسی ما امروز پویاتر شده و می‌توانیم بگوییم که مردم نسبت به گذشته در مسائل سیاسی نقش مهم و بیشتری را ایفا می‌کنند.

بادامچیان با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت سیدحسن خمینی یادگار امام تصریح کرد: سیدحسن خمینی روابط خوبی با مسئولین عالی کشور دارد و خوب نیست در این راستا برخی افراد بهره‌وری جناحی داشته و از اسم ایشان به نفع این جناح و آن جناح بهره‌برداری کرد. ایشان در مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد ولی در آزمون شرکت نکرد و براین اساس صلاحیتش مورد تائید شورای نگهبان قرار نگرفت. براین اساس، خوب نیست برخی از گروه‌ها در کشور تشویش ایجاد کنند و باید به وی احترام گذاشته شود.

وی با اشاره به لیست جامعه مدرسین در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فقهای عاقل در این مهم حضور یافتند و امیدواریم جامعتین در انتخابات رای بیاورند. جامعه روحانیت 18 نفر را معرفی کرده که مردم باید 16 نفر را انتخاب کنند. از این تعداد 15 نفر در تهران  و یک نفر در بخش استان‌ها هستند.

وی اضافه کرد: در سه استان لرستان، کردستان و گلستان برخی از فقهای جامعه روحانیت مبارز معرفی نشدند و در استان گیلان دو نفر معرفی شدند.

بادامچیان با بیان اینکه ستاد جامعتین با مسئولیت بنده تشکیل شده است، تصریح کرد: در هر استان یک روحانی و نماینده ولی‌فقیه و حتی افراد غیر روحانی انتخاب شدند و در ستاد تبلیغاتی مشغول فعالیتند. دو جلسه در جامعه مدرسین قم تشکیل شد و توضیحات لازم ارائه گردید.

رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه با بیان اینکه ما در تبلیغات مشکل مالی داریم، اظهار داشت: با توجه به گرانی ملزومات تبلیغات حزب موتلفه فراهم نشد و جز ضرورت انجام وظیفه نمی‌کنیم و حتی جامعه روحانیت در تهران پوستری برای تبلیغات تهیه نکرده است.

وی اضافه کرد: برخی‌ها در نشریه‌ها و خبرگزاری‌ها مطرح کردند استراتژی مناسبی میان اعضای ائتلاف اصولگرایان وجود ندارد اما این موضوع در حالیست که اصولگرایان با یک وحدت با هم متحدند و آقایان لاریجانی، آشتیانی و بیادی نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین در قم هستند و در این راستا آیت‌الله یزدی شخصا مداخله‌ای در بحث انتخابات ندارد. ائتلاف اصولگرایان در تهران 30 نفر شدند و این افراد عناصر شایسته‌ای هستند و ما از حزب موتلفه 21 نفر را معرفی کردیم و از این تعداد 12 نفر انصراف دادند.

در ادامه، بادامچیان در پاسخ به سوالی پیرامون تشکیل فراکسیون موتلفه در مجلس دهم اظهار داشت: در مجلس هشتم فراکسیون موتلفه همراه با فراکسیون اصولگرایان بود و در مجلس نهم اصولگرایان دو بخش شدند و موتلفه راه میانی خود را رفت و در آینده باید ببینیم که در مجلس دهم چه اتفاقی خواهد افتاد. فراکسیون موتلفه به طور حتم در مجلس دهم نیز تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه گفته شده که برخی از افراد شاخص در ائتلاف اصولگرایان نیامدند از جمله غفوری‌فرد و یک عده جایگزینش شدند، اظهار داشت: غفوری‌فرد یک شخصیت علمی است، در فیزیک هسته‌ای بسیار تاثیرگذار بوده  و چهره متدینی است که هیچ فردی خلاف اخلاقی از وی ندیده، نباید به این موضوعات و شایعات توجه کنیم و در موتلفه به افراد‌ آزادی بیان داده‌ایم و با رعایت چارچوب می‌توانند اظهارنظر کنند. البته در این راستا برخورد منفی نبوده و همواره باید ایشان با جمع حرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نامزدها براساس مصلحت و صلاحیت‌شان انتخاب می‌شوند و مصالح کشور در راستای وحدت نظام است که نباید به هم بریزد.

بادامچیان در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چرا در مجلس خبرگان جامعتین نتوانستند به فهرست واحدی برسند و در این راستا شبکه بی بی سی به برخی از این اتفاقات خط نشان دادند و رفتار عده‌ای در داخل منجر به جولان این شبکه در راستای انتخابات است، نظر شما در این راستا چیست؟ اظهار کرد: جامعه روحانیت و مدرسین تحت تاثیر تبلیغات منفی بی بی سی قرار نمی‌گیرند در این راستا بر اساس مصلحت نظام 16 نفر خبرگان تهران با همدیگر متحد‌اند و فقط دو نفر اختلاف نظر دارند و اینکه برخی در فهرست باشند یا نه به معنای اختلاف نیست.

وی اضافه کرد: از این بابت خوشحالم که دشمنان ما خود را در مسائل ما درگیر می‌کنند و فقط دست خودشان رو می‌شود. ملت ما در مقابل ادعاهای این شبکه حضور چشمگیری در انتخابات خواهند داشت و رای بالاتری می‌دهند.

بادامچیان در ادامه در پاسخ به خبرنگاری در مورد عدم توافق جامع بین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس جامعه مدرسین نظرشان عدم حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لیست بود، ولی در مجموع، تصمیمی که اتخاذ شد، نظر کلی جامعتین بود.

وی افزود: در میدان سیاست موافق و مخالف زیادی وجود دارد و مهم رای گیری است اما نباید این موضوع تبدیل به تنازع شود در این راستا به مجلس می‌روند که فقط جیبشان را پر کنند بلکه باید براساس تکلیف شرعی وارد انتخابات شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: اقدام شاخص این حزب در مجلس نهم حضور در همه صحنه‌های قانون گذاری، نظارت، رای گیری و فراکسیون این حزب در مجلس نهم نقش موثری داشت.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حزب موتلفه پیر و سنتی است و امکان دارد در آینده جایگاه تاثیر گذاری‌اش به بخش تشریفاتی تبدیل شود نظر شما چیست اظهار داشت: بنده خودم روحیه با نشاطی دارم و تا به امروز توانسته‌ام در این حزب خدمت کنم البته در این حزب مجموعه از جوانها حضور دارند که بسیار با تجربه هستند و می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

بادمچیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فهرستی به سرلیستی حجت الاسلام آقاتهرانی تهیه شده که در این راستا شائبه‌ای ایجاد شده که لیست پایداری‌ها و وزرای احمدی نژاد آماده شده است واکنش شما چیست اظهار داشت: من از این موضوع مطلع نیستم برخی‌ها فهرستی تهیه کرده‌اند و البته آرا به نام اصولگرایان است و اگر مایل باشند می‌توانند اسامی خود را بزنند.

رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه گفته می‌شود پایداری‌ها عهد شکنی کردند و دلیل نیامدن لاریجانی به این لیست به دنبال این موضوع است، نظر شما چیست اظهار داشت: در این راستا لاریجانی با پایداری‌ها به شدت مخالف است و وظیفه ما نزدیک شدن آنها به یکدیگر است و ما نباید وارد بحث و دعوا شویم. جامعه مدرسین در قم همگرایی دارد و این اختلافات جز آسیب نتیجه‌ای ندارد. لاریجانی گفته است هر چه جامعتین بگوید عمل می‌کنم ولی به دلیل ریاست مجلس در هیچ لیستی حضور پیدا نکردم.

وی درباره آینده مجلس دهم نیز پیش‌بینی کرد: امیدوارم مجلس آینده در خط ولایت باشد.


انتهای پیام/


برچسب ها: جامعه ، روحانیت ، مبارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.