سلیمانی در نشست خبری "معیشت و پیشرفت":

سفره مردم در دو سال گذشته کوچک شده است

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان گفت: سفره مردم در دو سال گذشته کوچک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سلیمانی داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری با عنوان "معیشت و پیشرفت" به موضوع منابع و مصارف در بودجه اشاره کرد و اظهارداشت: ما در سه بخش عمده درآمدزایی داریم ؛ اول درآمدهای نفتی ، دوم دریافت مالیات و سوم عوارض و گمرکات.

وی افزود: بیش از صد سال است که در  کشور دست به خام فروش نفت می‌زنیم درحالیکه مجلس باید ازآن جلوگیری کند و به اقتصاد مقاومتی بپردازد.

سلیمانی ادامه داد: بدون شک اگر بتوانیم نفت و گازمان را به کالایی با ارزش افزوده تبدیل کنیم آن موقع دیگر نه تحریم و نه تهدید تاثیری نخواهد داشت .

وی در ادامه به وفعالیت نیروی انسانی مطلوب در کشور اشاره کرد و گفت : کشور ما نیروی انسانی مطلوبی دارد لذا اگر بتوانیم صد هزار دانشجو را به حوزه نفت سوق دهیم شرکتهای دانش بنیان با حضور دانشجویان در این بخش تقویت خواهند شد .

سلیمانی همچنین به ضعف مدیریت اقتصادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : اولین ویژگی یک مدیر اقتصادی این است که خود وارد فرایند اقتصادی در کشور نشود.

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان اضافه کرد: اگر طی دو سال گذشته سفره مردم کوچک شده است به دلیل این است که به عنوان مثال دولت مشغول کارهایی غیر از وظایف خود شده است و به نوعی در اقتصاد دخالت می کند .

وی افزود: اگر ما امروز می بینیم دولت حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد این نشان از این است که انظباط مالی در دولت رعایت نمی شود .

وی با بیان اینکه کشور هنوز به بانک اطلاعات جامع دسترسی ندارد، بیان کرد: چرا وقتی می‌توان با 20 الی 30 میلیارد تومان بانک جامع اطلاعات اقتصادی را ایجاد کرد این موضوع به تاخیر می افتد؟

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: بدون شک با تجهیز بانک اطلاعات اقتصادی در کشور جرائمی چون پولشویی و فساد مالی کاهش خواهد یافت .

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصاد با شعارهای حل در مدت زمان 100 روز قابل حل نیست، تاکید کرد : در حال حاضر 900 روز از شروع کار دولت می‌گذرد و مشکلات اقتصادی همچنان باقی است .

سلیمانی در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات تولید در کشور گفت: در حال حاضر سود اصلی در تولید را تولیدکنندگان نمی برند چرا که در حال حاضر  نظام توزیع ما دچار مشکل است .

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان با اشاره به امارهای گمرک ادامه داد: این موضوع باید مشخص شود که قاچاق کالا از چه مبادی وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات دولتی می‌تواند تولیدکنندگان داخلی را نابود کند، بیان داشت: در حال حاضر ۹۳۰ هزار میلیارد تومان رقم نقدینگی کشور است اما باید مشخص شود این پول در حال حاضر کجاست.

سلیمانی درباره موضوع رکود در کشور نیز گفت: رکود در کشور فراگیر است. در حال حاضر ما در موضوع مسکن ٬ علم و اقتصاد رکود داریم این موضوع به سایر بخش ها تسری پیدا کرده است .

انتهاب پبام/


برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، دولت ، سلیمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.