حمایت امارات و بحرین از قطع کمک های نظامی عربستان به لبنان

امارات و بحرین از تصمیم عربستان برای کاهش روابط با لبنان استقبال کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، امارات و بحرین روز جمعه از کاهش روابط ریاض با بیروت و قطع کمک های عربستان به ارتش لبنان استقبال کردند.

وزارت خارجه امارات متحده عربی با حمایت کامل از تصمیم عربستان برای کاهش همه جانبه روابط با جمهوری لبنان و قطع کمک های تسلیحاتی به ارتش این کشور در بیانیه ای تصریح کرد: تصمیم عربستان در پی تکرار مواضع منفی لبنان در برابر اجماع کشورهای عربی است و مواضع لبنان به شکلی آشکار، توهین آمیز، نگران کننده و تعجب آور می باشد.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود آورد: تصمیم رسمی لبنان علیه منافع این کشور و شرایط عربی این دولت است. با وجود حمایت تاریخی و سنتی عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از لبنان و کمک به این کشور به منظور آن که در مسیر رشد و توسعه باشد، اما متأسفانه شاهد این اقدامات منفی هستیم که بیانگر نظرات لبنانی ها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سایه این مسائل، کشور امارات به شکل کامل از تصمیم عربستان برای متوقف کردن کمک های خود به ارتش لبنان و نیروهای امنیتی این کشور حمایت می کند.

از سوی دیگر، بحرین نیز از حمایت خود از تصمیم عربستان سعودی به منظور کاهش روابط با لبنان خبر داد و مدعی شد تصمیم ریاض سبب خواهد شد لبنانی ها اسیر فرمانهای حزب الله نباشند.
در این بیانیه آمده است: "بحرین از تصمیم عربستان برای کاهش همه جانبه روابط با جمهوری لبنان و متوقف کردن کمک های تسلیحاتی به ارتش و نیروهای امنیتی داخلی این کشور کاملا حمایت می کند. این تصمیم در پی تکرار مواضع رسمی است که به طور کامل با منافع کشورهای عربی در تناقض است و نقض اجماع دولتهای عربی به شمار می رود.

ریاض پیشتر اعلام کرد به دلیل مواضع اخیر بیروت در محافل عربی و منطقه ای که آخرین آن محکوم نکردن حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران بود، کمک های خود را برای مسلح کردن ارتش و نیروهای امنیتی لبنان متوقف می کند.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
اگر عربستان بره چاه اینا هم می رند عین حیوان ماده که بچه هاش باهاش همراهن اینا هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
فدای سر ملت لبنان که کمک نمیکنید اخه مگه ابر قدرتید که ادعا دارید شما خودتون نوکر اسرائیل وامریکائید وتو مرداب یمن گیر کردین برین ادم شین احمق های بی شرف پست فطرت کم جوک بگین .
آخرین اخبار