شهادت چند شهروند سوری در حمله خمپاره‌ای به حلب

در حمله خمپاره‌ای به چند منطقه در شهر حلب، 4 شهروند سوریه کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم از شهادت چهار شهروند سوری از جمله یک کودک در حمله خمپاره ای گروه‌های مسلح به محله‌های صلاح الدین و سیف‌الدوله و الاشرفیه در شهر حلب خبر داد.

از سوی دیگر، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه( وابسته به معارضان) اعلام کرد ترکیه شامگاه پنجشنبه مناطق تحت کنترل کردها را در شمال استان حلب در سوریه به شدت بمباران کرد.

بنا بر اعلام این سازمان غیردولتی، حملات شب گذشته به مناطق کردنشین در شمال حلب که بیش از پنج ساعت ادامه داشت، شدیدترین حمله ترکیه به مواضع کردها طی چند روز گذشته به شمار می رود.

رامی عبدالرحمان، رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، گفت: در این حملات نه تنها مناطقی که نیروهای دموکراتیک سوریه به تازگی کنترل آن را به دست آورده اند، بلکه مقر کردها در عفرین نیز هدف قرار گرفت. نیروهای دموکراتیک سوریه، یک ائتلاف عرب و کُرد است که از به هم پیوستن یگان های مدافع خلق و چند گروه عرب سوری تشکیل شده است.

به گفته رامی عبدالرحمان، آنکارا برای نخستین بار شهر عفرین را هدف قرار داد که در آن دو غیرنظامی کشته و 28 نفر دیگر زخمی شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار