قم؛

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با خانواده‌های شهدای انقلاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در منزل شهیدان افروزان و اخوان حضور یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سرهنگ پاسدار احمد حسینی در دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان افروزان و اخوان، حضور در جمع خانواده‌های شهدا را موجب یادآوری مسئولیت سنگین جامعه نسبت به ادامه راه شهدا دانست و بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از راه نورانی آنان تاکید کرد.
 
محمدعلی افروزان فرهنگی بازنشسته ناحیه چهار آموزش و پرورش قم و برادر شهید نیز در این دیدار، با اشاره به نحوه شهادت برادرش گفت: روز 21 ماه رمضان مقارن با پنجم شهریور سال 56 بود و مردم برای عزاداری شهادت امام علی(ع) به صورت تظاهرات به حرم حضرت معصومه(س) می رفتند تا اینکه عصر همان روز، نیروهای شهربانی به ما حمله کرده و حسین، در خیابان چهارمردان، نزدیک گذر خان و سر گذر دایی عابدین، بر اثر اصابت مستقیم گلوله ماموری به نام "سرگرد ایمانی" به سرش، شهید شد.
 
وی ادامه داد: پس از این جریان حسین را به بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی بردیم و چون امکانات کافی نبود به بیمارستان کامکار انتقال دادیم و در همانجا با دهان روزه به شهادت رسید؛ ابتدا جنازه را تحویل نمی‌دادند، ولی بعد از ما تعهد گرفتند که مخفیانه او را دفن کنیم. بنابراین جنازه را غریبانه در قبرستان بقیع قم دفن کردیم.
 
برادر شهید افروزان در ادامه خاطره‌اش گفت: شهید به کار سیم‌کشی ساختمان مشغول بود و حتی تعمیر سیم‌کشی‌های مدرسه فیضیه را به اتفاق حسین و برادر دیگرم انجام می‌دادیم.

وی افزود:حسین نسبت به اعمال رژیم منحوس پهلوی واکنش نشان می‌داد و با عشق به امام(ره)، در راه انقلاب مبارزه می‌کرد؛ پس از شهادتش نیز، نمایندگانی از طرف حضرت امام(ره) برای تسلای خانواده به منزل ما آمدند.
 
لازم به ذکراست:شهید محمدرضا اخوان از مبارزان انقلابی بود که در 15 آذر سال 57 به‌دست عناصر رژیم طاغوت به شهادت رسید.
انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، دیدار ، خانواده ، شهدا ، تکریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار