ضرورت راه اندازی کلینیک های چند تخصصی برای درمان سارکوم

رئیس پژوهشکده جهاد دانشگاهی سرطان سینه بر اهمیت نظام چند تخصصی در تشخیص و درمان بیماری سارکوم تاکید کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر کیوان مجید زاده رئیس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی در همایش افتتاحیه اولین سمپوزیوم ملی سارکوم با حضور پرفسور کاتز و دکتر عبدالوهاب از کشور اتریش که امروز در سالن دکتر غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشکده سرطان سینه در دو دهه گذشته الگوی منحصر بفردی از مدیریت پژوهشی و درمانی را در مورد سرطان سینه که شایع‌ترین سرطان در خانم ها است ارائه داده است. دراین الگو ارائه بسته‌های کافی از خدمات بهداشتی درمانی در کنار انجام پژوهشهای تحقیقاتی در گروه‌های پژوهشی مربوطه یکی از سرآمد ترین مراکز سرطان سینه در کشور و حتی منطقه را ایجاد نموده است. 

وی در خصوص راه‌اندازی درمانگاه سرطان‌های ارثی ادامه داد: این درمانگاه جهت ارزیابی خطر ابتلا و مدیریت آن در قالب جلسات مشاوره ژنتیک،‌از عناصر اصلی این مجموعه در حوزه پیشگیری از سرطان می‌باشد. 

همچنین درمانگاه غربالگری سرطان سینه به کمک متخصصین جراحی و رادیولوژی با بهره گیری از بروزترین امکانات مورد نیاز از دیگر عناصر این مجموعه می‌باشد. 

دکتر مصطفی شاه‌رضایی دبیر علمی سمینار در راستای این موضوع بیان کرد: متاسفانه بیماران مبتلا به سارکوم به دلیل پیچیدگی روند تشخیص ، درمان، بازتوانی و عدم وجود مرکز چند تخصصی در مراکز درمانی سرگردان بوده  و علاوه بر تحمیل بار مالی و روانی ، روند درمانی نافرجامی خواهد داشت. 

وی بیان کرد: ما درتلاش هستیم تا با فراهم آوردن بستری مناسب،‌کلیه اساتید، بزرگان و پژوهشگران گرد هم آیند و با تبادل نظر در مورد آخرین اطلاعات و پژوهشهای مربوط وارائه راه‌حل‌های موثر گامی هر چند کوچک در مداوای این بیماران داشته باشیم.

دکتر محمد گوران سواد کوهی دبیر اجرایی سمینار افزود: هنوز سرطان و خصوصا سارکوم یکی از معضلات مهم پزشکی چه از نظر تشخیصی و چه از نظر درمانی می‌باشد و این مشکل تنها مشکل جامعه ما نیست.بلکه دنیا و جهان پزشکی با این مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: در قرن بیست و بیست و یکم، بشر توانسته است در بخش پیشگیری و درمان ضایعات عفونی موفق باشد که متاسفانه در تشخیص سرطان و ضایعات آن ناکام است.

گوران سواد کوهی تصریح کرد: امروز همه ساله میلیون‌ها دلار توسط موسسات درمانی، خیریه‌ها، صرف تشخیص درمان سرطان می‌شود. که اولین سمپوزیوم سارکوما ابتدا در امر تشخیص ضایعات سارکوم چه اندامی و چه احشاء بحث و گفتگو شده است.  

وی خاطر نشان کرد: این بخش توسط سخنرانان و اساتید رادیولوژی ، تصویربرداری ، طب هسته‌ای و بالاخره پاتولوژی صورت گرفته است و سپس سارکوما از دیدگان ژنتیک مولکولی و بیولوژی ارزیابی و مشخص می‌شود. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: سارکوم ، سرطان ، مولکولی ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار