همدان؛

برگزاری نشست های پیشگیری از اعتیاد همراه با استفاده از معلومات افراد متخصص

فرماندار بهار مطرح کرد: برگزاری نشست های پیشگیری از اعتیاد همراه با استفاده از معلومات افراد متخصص نتایج قابل ملاحضه ای را در بر خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن  مرادی  پناه در  جلسه   شورای هماهنگی  مبارزه  با  مواد   مخدر  شهرستان  بهار   گفت: اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان‌سوز سرچشمه بسياری از مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی است و  همه افراد جامعه بايد در  بازگرداندن معتادان به آغوش خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرماندار بهار  اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر باید به‌عنوان یک وجدان و خواست عمومی تبدیل شود و همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط هماهنگ با یکدیگر درصدد ریشه‌کنی این پدیده شوم برآیند.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط در حال تلاش برای کنترل اعتیاد هستند که البته نباید به گزارش‌های جلسات اکتفا کنیم بلکه باید بکوشیم تا این مطالب مطرح‌شده را عملی کنیم.

مقام انتظامی از فرماندهی شهرستان بهار گفت:  شناسایی  و اجرای پاک  سازی  فروشندگان که در مناطقی فعالیت داشتند انجام شده و  چندین عملیات تحقیقاتی صورت گرفته تا بتوانیم در گستردگی فعالیت آنها رصد کنیم و با جمع آوری خورده فروشان در امر کاهش معضلات مواد مخدر به نتیجه برسیم.

محمد علی بیات  اظهار داشت :امروزه دشمنان بر روی جوانان ما برنامه ریزی می کنند و با تبلیغات دروغین به ترویج استفاده از مواد مخدر و قرص های روانگردان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می پردازند که در این میان نقش کار فرهنگی و برگزاری کلاس های آموزشی و آگاه سازی مهم و غیرقابل انکار بوده و نهادهای مرتبط باید این کار را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با پلیس در مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند، تصریح کرد: نقش همکاری دستگاه های اجرایی در امر نظارت و آموزش همگانی مهم و انکار ناپذیر است و باید در این راستا با همکاری دستگاه های اجرایی اقدامات لازم را از فراهم شدن زمینه برای معتادان جلوگیری کرد.

محمد علی بیات  در ادامه  به  آمار ماه  جاری  اشاره  کرد  و  افزود:  در  این  مدت از  زمان   6/ 6 افزایش دستگیری را  داشتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار