اطلاعات جالبی که درباره زیکا، جدیدترین ویروس هولناک جهان باید بدانید

باز هم شیوع یک اپیدمی مرگبار ویروسی در جهان از حیوانات در جنگلی در قاره آفریقا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان انگلیسی از ورود ویروس Zika به این کشور خبرداده‌اند. در 6 هفته اخیر در کشور انگلستان 4 مورد ابتلای زنان باردار به ویروس Zika شناسایی شده است.

در حال حاضر پروازهای هواپیماها از کشورهای مبدا درگیر ویروس Zika به کشور انگلستان تحت اسپری حشره‌کش در فضای داخلی آنها قرار می‌گیرند.

سایر کشورها از جمله ایالات متحده نیز همزمان با گرم شدن هوا در معرض خطر هجوم پشه‌های ناقل ویروس زیکا قرار دارد. افراد آلوده به ویروس معمولاً علائمی خفیف چون تب، راش پوستی، درد مفاصل و قرمزی چشم‌ها را از خود نشان می‌دهند.

کارشناسان به زنان باردار در کشورهای در معرض خطر Zika هشدار می‌دهند حتماً از اسپری‌های دفع حشرات استفاده کنند، لباس‌های آستین بلند بپوشند، از آب معدنی و منابع آبی سالم استفاده کنند.

در برزیل ارتباط عفونت Zika با بروز نقص مادرزادی میکروسفالی در بیش از 4 هزار نوزاد در طی سال پیش و سال جاری میلادی به اثبات رسیده است.

در حال حاضر هیچ دارو و یا واکسنی برای این بیماری که در دسته بیماری‌های مناطق گرمسیری دسته‌بندی می‌شود تهیه و ساخته نشده است. این ویروس نخستین بار در یک میمون در کشور اوگاندا در سال 1947 کشف شد و نام Zika از نام جنگلی به همین نام در کشور اوگاندا به دست آمده است.

بیماری زیکا بومی مناطق استوایی آفریقا، جنوب شرق آسیا و جزایر اقیانوس آرام است و ابتدا در برزیل و به تدریج در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و جزایر کارائیب مشاهده شده است.

پژوهشگران با توجه به عاری از علامت بودن بیماری در بی از 80 درصد موارد اعتقاد دارند باید طرح‌های توسعه‌ای برای تسریع در تست‌های تشخیصی، آزمایشات اولیه و نیز ساخت دارو و واکشن انجام شود.

کارشناسان ژنتیک اعتقاد دارند مردم در قاره‌های مختلف در مقابل ابتلا به Zika متفاوت هستند و ابتلای افراد در قاره آمریکای جنوبی به ویروس Zika الزاماً به معنی ابتلای سایر مردم در کشورهای دیگر به ویروس Zika نیست.

منبع : دیلی میل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
انشاالله دارو ساخته شود